۳۰ درصد مدارس استان در برابر زلزله مقاوم نیستند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند و ۱۰درصد مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی است.

مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به قدمت برخی از مدارس استان گفت: ۳۰ درصد مدارس استان در برابر زلزله مقاوم نیستند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند و ۱۰درصد مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی است.

به گزارش جماران، کامران رهی روز دوشنبه همزمان با برگزاری مانور زلزله در مدارس استان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یک‌هزار و ۷۶۰مدرسه در استان فعال است که ۳۰درصد این مدارس در مقابل زلزله مقاوم نیستند و بیشتر این مدارس در مناطق محروم هستند که در بحث احداث این مدارس، مقررات ساخت و ساز رعایت نشده است و یا مدارسی هستند که قدمت بالای ۴۰سال دارند.

رهی افزود: هر ساله از محل اعتبارات استانی ۱۵۰میلیارد ریال معادل ۹۰درصد اعتبارات این اداره کل به بحث تعمیر مدارس اختصاص داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اهمیت آشناسازی دانش‌آموزان با مساله امدادرسانی و افزایش سطح آگاهی آنان در برابر زلزله گفت: ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی، توسعه فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی از اهداف برگزاری مانور زلزله در مدارس است که با صدا درآمدن آژیر زلزله پناه‌گیری،حمل مصدوم، اطفا حریق، نجات مصدوم، برپایی چادر امدادی در این مانور آموزش داده می‌شود.

فرحناز قایدامینی روز دوشنبه در آیین نمادین این مانور سراسری در مدرسه شهید لندی شهرکرد افزود: مراسم نمادین این مانور امسال در مدرسه شهید لندی برگزار شد تا یاد و خاطره شهید لندی که با امدادگری خود، ناجی جان انسان‌های دیگر شد، در بین دانش‌آموزان زنده نگهداشته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.