شهردار لردگان از دفن غیر اصولی زباله توسط دهیاری ها و بخشداری های حاشیه این شهر انتقاد کرد.

شهردار لردگان با اشاره به افزایش جمعیت و همچنین افزایش تولید زباله گفت: مکان فعلی دفن زباله در این شهر اشباع شده و باید مکان جدید برای دفن زباله در نظر گرفته شود.

به گزارش جماران، شهرام بابامیر افزود: مکان دفن زباله فعلی در سال ۱۳۷۴ طبق قرارداد ۸۰۹۹۴ و با موافقت منابع طبیعی و کمیته مکان‌یابی در زمینی با ۲۵ جریب و ۴۲۰ متر در اراضی منابع طبیعی پلاک شماره ۶۶ احداث شده است.

وی با تاکید بر اینکه این مکان در چند سال اخیر به دلیل رشد جمعیت شهری و روستایی و افزایش میزان تولید زباله پر شده، گفت: شهرداری ماهانه برای دفن زباله در این مکان اقدام به گودبرداری می‌کند، تا زباله شهری دفن شود.

بابامیر اظهار داشت: مشکل اصلی در خصوص پراکنده شدن زباله‌ها در حاشیه این مکان و اطراف جنگل، دفن غیراصولی زباله توسط دهیاری‌ها و بخشداری‌های حاشیه شهر و همچنین زباله‌های ساختمانی توسط اهالی شهر است که باعث پراکندگی زباله در سطح شهر شده است.

به گفته وی، دهیارها و بخشداری‌ها و همچنین مردم اقدام به تخلیه زباله در مسیر این محل و همچنین اطراف محل می‌کنند که این امر باعث پراکندگی زباله در منطقه شده و تاکنون مکاتبات زیادی با دهیارها و بخشداری‌ها در این خصوص انجام شده است.

بابامیر، به واگذار زمین جدید از سوی منابع طبیعی در حاشیه این محل برای دفن زباله تاکید کرد و گفت: در صورت واگذاری زمین، شهرداری  نیز آماده است نسبت به دفن اصولی زباله مطابق با قوانین زیست محیطی اقدام کند.

شهردار لردگان به پوشش جنگلی منطقه اشاره کرد و گفت: به دلیل این پوشش جنگلی تاکنون مکان مناسب برای دفن زباله در شهر لردگان مشخص نشده است.

وی با تاکید بر اینکه روزانه بالای ۶۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود، گفت: محل کنونی دفن زباله محلی برای دفن زباله‌های شهر لردگان و ۹ روستای حاشیه این شهر است که جوابگوی این میزان زباله تولیدی را ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.