سرهنگ سلیمان ریاحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در سال‌ گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در حوزه موادمخدر از جمله افراد معتاد، توزیع کننده، قاچاقچی، حمل کننده موادمخدر و پاتوق‌گَردان در استان دستگیر شد.

به گفته وی،از این مجموع ۹۷ درصد افراد بومی و تنها ۳ درصد غیر بومی بودند. 

ریاحی اظهار داشت: بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر از دستگیرشدگان پارسال، مصرف کننده و معتاد و مابقی خرده فروشان و قاچاقچیان موادمخدر بودند.

وی،با تاکید بر اینکه تحصیلات تاثیر بالای در کاهش مصرف و همچنین گرایش به حوزه مواد مخدر دارد، افزود: ۳۰ درصد دستگیر شدگان در حوزه مواد مخدر بی‌سواد، ۳۲ درصد زیر دیپلم، ۲۹ درصد دیپلم، هفت درصد فوق دیپلم و مابقی با مدرک تحصیلی بالاتر بودند.

وی اظهار داشت: بالا بودن میزان سواد و تحصیلات و آشنا بودن افراد به قانون و مجازات در حوزه جرایم موادمخدر، باعث کاهش گرایش به مواد مخدر و فعالیت در این حوزه شده است.

ریاحی، با اشاره به اینکه قاچاقچیان و مجرمان موادمخدر زیر ۶۰ سال هستند، گفت: بیشترین آمار و درصد مجرمان در حوزه مواد مخدر در استان در میانگین سنی ۲۵ تا ۳۰ سال هستند.

سال‌گذشته  سه تن و ۱۰۰کیلوگرم مواد مخدر در چهارمحال وبختیاری کشف شد

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌گذشته سه تن و ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در کنترل محورهای مواصلاتی، طرح پاکسازی نقاط آلوده و طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در استان کشف و ضبط شد.

ریاحی افزود: ۸۵ درصد کشفیات مواد مخدر در استان سنتی و مابقی مواد مخدر از نوع صنعتی و روان‌گردان است که بیشتر از استان‌های جنوب و جنوب شرق وارد استان می‌شود.

وی، با تاکید بر اینکه محورهای مواصلاتی استان به خصوص محور لردگان به بروجن یکی از محورهای پرتردد و ترانزیت جنوب به مرکز کشور است، گفت : این امر باعث شده که کشفیات مواد مخدر در محورهای مواصلاتی استان بیشتر باشد.

ریاحی اظهار داشت: افزایش طرح‌های نظارتی و کنترل و اشرافیت اطلاعاتی پلیس، زمینه کاهش قاچاق موادمخدر در حجم و میزان بالا را کاهش داده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۳۴ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان متلاشی و بیش از ۱۷۶ طرح ایست و بازرسی و پاکسازی نقاط آلوده در استان اجرا شد.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه پیشگیری از مواد مخدر یکی از برنامه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان است، که سال گذشته ۴۸ کارگاه آموزشی برای اصناف و مشاغل مختلف و دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار شد، که در این دوره‌ها بیش از چهار هزار و ۶۸۰ نفر آموزش دیدند.

وی بیشترین جامعه هدف آموزش پیشگیری از جرائم موادمخدر در استان را دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت:با فرهنگسازی از سنین کودکی می‌توان از گرایش آنها به جرائم مختلف جلوگیری کرد.

ریاحی، ایجاد ایستگاه ایست و بازرسی ثابت در استان به خصوص در محور بروجن به لردگان به عنوان یک محور ترانزیت را مورد تاکید قرار داد و گفت:این استان نیازمند ایستگاه ایست و بازرسی ثابت است.

شهروندان تخلفات حوزه مواد مخدر را به پلیس اطلاع دهند

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری به مردم و شهروندان توصیه کرد، که تخلفات و جرائم در حوزه موادمخدر و هرگونه فعالیت مجرمان مواد مخدر را به پلیس اطلاع دهند.

به گفته وی، سامانه ۱۱۰ و همچنین شماره‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر ۲۱۸۲۴۶۴۱ و ۲۱۸۲۴۶۳۲ به صورت شبانه روز آماده دریافت اخبار و اطلاعات از سوی شهروندان است.

وی اظهار داشت: همه اطلاعات و هویت فردتماس گیرنده محفظ است و هیچ‌گونه مشکلی برای فردتماس گیرنده بوجود نخواهد آمد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹هزار نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.