حمزه‌علی ولیان روز دوشنبه در آیین تکریم از خیران سلامت حوزه مدیریت شهری بروجن تاکید کرد: این میزان محلول برای ضدعفونی معبرها و تاسیسات شهری شامل بیمارستان‌ها، پمپ‌های بنزین، میدان میوه‌وتره‌بار و مراکز فروش دام مصرف شد.

وی افزود: مسدود و محدود کردن مکان‌های عمومی و پرتجمع مانند آرامستان، منطقه نمونه گردشگری سیاسرد، بوستان‌ها، موزه‌ها، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری و راه‌اندازی پویش "در خانه بمانیم" برای پیشگیری از شیوع و تلاش برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از سوی مدیریت شهری در بروجن انجام شده است.

ولیان تصریح کرد: در این مدت کارشناسان آتش‌نشانی شهرداری بروجن توانستند دستگاه محلول‌پاش "اتومایزر مدل تور بوجت" را با قدرت پاشش ۱۵ متر و ۱۰ میلیون ریال هزینه برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا بسازند در صورتی که نمونه این دستگاه در بازار حداقل ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی یادآور شد: کشاورزان نیک‌اندیش بروجن در ۵۰ روز فعالیت خود توانستند شهرداری را برای محلول‌پاشی معبرها و تاسیسات شهری با استفاده از تجهیزات و نیروی انسانی خود حمایت کنند.

منتخب مردم شهرستان بروجن در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شناخت ظرفیت‌های پنهان و شناسایی توانمندی‌ها و قابلیت‌ها جوانان در جامعه شد.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری تاکید کرد: در شرایط اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، اما تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در کمترین زمان توانستند نیازهای کشور را در تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات پزشکی رفع کردند.

وی اظهار داشت: حضور خیران سلامت در حوزه مدیریت شهری باعث شد تا مردم علاوه بر نارضایتی از وضعیت اقتصادی موجود کشور به همدلی، هم‌گرایی و وحدت دست یابند.

جعفری تصریح کرد: تمامی تلاش‌ها و همکاری‌های گروه‌های مختلف مردم و مسوولان در بخش‌های دولتی و خصوصی برای مقابله با ویروس کرونا همانند ایثارگری‌های مردم در دوران ۸ ساله دفاع مقدس بود.

به گزارش ایرنا، در این آیین از ۲ کشاورز به‌ منظور محلول‌پاشی معبرها و تاسیسات شهری و از ۲ کاسب برای تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی در راستای مقابله با ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن در بروجن قدردانی شد.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.