حجت الاسلام روز شنبه در آیین تجلیل از معلمانان نمونه استان که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور استاندار و اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستانی و معلمان برتر برگزار شد، گفت: در این ایام و شرایطی که در آن قرار گرفتیم یک فرصت مهم ایجاد شده است که جلسات، برنامه‌ها و بسیاری از فعالیت‌های روزانه به سمت فضای جدید سوق پیدا کند.

وی گفت: در این روزها آموزش و پرورش برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و تعطیل نشدن آموزش از این فرصت و ظرفیت به خوبی بهره گرفته و با راه‌اندازی شبکه شاد و یا استفاده از شبکه‌های ایرانی به کار آموزش پرداخته است.

وی گفت: معلمان قبل از فعال شدن شبکه شاد از طریق فضاهای مجازی و اینترنت ارتباط دائم با دانش آموزان و اولیاء داشتند و نگذاشتند رکود علمی حاصل شود و علم و آموزش به سستی کشیده شود.

امام جمعه شهرکرد گفت: با توجه به اینکه آموزش مجازی یک کار نو و جدید است و باید از همه امکانات و تجهیزات برای ان استفاده شود.

به گفته وی، هم‌اکنون در بسیاری از مناطق کم برخودار و یا خانواده‌های بی بضاعت برای اینترنت و اتصال به این شبکه‌ها با مشکل مواجه هستند و دسترسی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: معلمان ما تربیت شده مکتب دین و اسلام هستند و از فرهنگ دین ارتزاق کردند و از غرب فرهنگ نگرفتند و این امر باعث شده که حس مسئولیت پذیری، انسان دوستی، حس حضور خداوند متعال و خدامحوری را در همه زمان‌ها دارند.

وی گفت: معلمان در این ایام کرونایی به دلیل حس مسوولیت خود در خانه نمی‌نشینند و معتقدند که مدرسه تعطیل است اما آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت تعطیل نیست و بر همین اساس می‌کوشند به هر شکل ممکن تعلیم و تربیت را زنده نگه دارند.

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه حس مسوولیت پذیری در ایام کرونا در همه عرصه‌ها مشهود است، افزود:با شیوع ویروس کرونا عرصه درمان، پزشکان، پرستاران خوش درخشیدند که این امر نشان می‌دهد در نظام جمهوری اسلامی هر جایی که خلائی پیدا شود مکتب اهل بیت، تربیت مکتب دینی به کمک مردم خواهد آمد و هیچ کمبودی وجود نخواهد داشت.

وی گفت:یکی از کارهای مهم شهید مطهری این بود که علمی را که به سمت خدمت مستکبران و در خدمت مادی گرایان و دنیا محوران بود، رنگ و جهت دینی داد.

وی با تاکید بر اینکه علم امروز در خدمت ایران است، گفت:می بینید ماهواره به فضا پرتاب می کند، فضا را تسخیر می کند ولی برای خدمت به بشریت، برای دفاع از ارزش‌های انسانی انواع فناوری‌ها و نوآوری‌ها را امروز دانشمندان ما دارند و انواع خلاقیت در خدمت بشریت در کشور ما دارد شکل می‌گیرد.

به گزارش ایرنا،همزمان با هفته بزرگداشت معلم از ۶۳ معلم برتر شهرستانی ۱۷ معلم برتر استانی تجلیل می‌شود.

در سال تحصیلی جاری ۲۰۷ هزار و ۱۱۷ دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۶۰۰  مدرسه و حضور بیش از ۱۴ هزار نیروی فرهنگی در چهارمحال و بختیاری مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا در کشور مدارس و دانشگاه‌ها به شکل حضوری تعطیل شدند اما آموزش به صورت مجازی تداوم یافت. 

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.