حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در پیام جمعه این هفته که جایگزین خطبه های نماز جمعه در روزهای شیوع کردنا شده است، افزود: در ماه مبارک رمضان امسال مانند سال‌های گذشته در اجتماعات با شکوه این ماه و برگزاری مراسم‌ها در مساجد، نمی‌توانیم شرکت داشته باشیم، اما باید بدانید که شعائر دینی تعطیل بردار نیست و امروز هر خانه یک مسجد و پایگاه دینی شده است.

وی، با تاکید بر اینکه امید است با دعای مومنان این بلا از سر مردم جهان رفع شود، افزود: باید جمع خانوادگی به پایگاه معنویت و اخلاص تبدیل شود و همه در این ایام به فکر آسیب دیدگان از ویروس کرونا و همچنین نیازمندان باشیم.

وی به اجرای رزمایش‌ مواسات‌ و همدلی و کمک مومنانه در جامعه در راستای فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این رزمایش‌ یکی‌ از عرصه‌های جهاد در راه خداست که  دشمن را تحقیر می کند.

امام جمعه شهرکرد افزود: در این رزمایش با خدمت به نیازمندان آسیب‌دیده کرونا فرهنگ‌مان را به رخ دنیا خواهیم کشاند که ما با الگوپذیری از مکتب علوی، حسینی و مهدوی، همیشه با همدلی و همراهی زندگی می‌کنیم‌. 

وی گفت: امروز همه گروه‌های جهادی و دستگاه‌های کشوری و اقشار مختلف کشور مانند دوران ۸ سال دفاع مقدس به میدان آمدند تا در این جهاد بزرگ و یاری رساندن به نیازمندان سهیم باشند. 

وی با اشاره به خطبه شعبانیه و اهمیت باورمندی به معاد که موجب تقویت سلامت اخلاقی، تزکیه نفس، سلامت اجتماعی و تقویت عبودیت در فرد می‌شود، گفت: دنیا محل بلاست و ارزش‌های انسانی در آن جایگاهی ندارد و باید به معاد و قیمت توجه ویژه شود.

امام جمعه شهرکرد به گرامیداشت روز معلم و کارگر در این هفته نیز اشاره کرد و گفت: کارگران و معلمان از ارکان جامعه هستند که نقش کلیدی و اساسی در تقویت اقتصاد و تقویت فرهنگ جامعه دارند.

وی  اظهار داشت: کارگران نقش کلیدی در چرخش چرخ اقتصاد جامعه، تولید، تحقق شعار سال، کیفیت‌بخشی به تولید، رفع نیازهای جامعه، حرکت به سمت خودکفایی و بی‌نیازی از دیگر کشورها دارد که اگر فعالیت این قشر نباشد، تولیدی هم صورت نمی گیرد و کارفرما نیز به تنهای کاری از پیش نمی برد.

وی با تاکید بر تکریم این قشر در جامعه افزود: این قشر که در چرخش اقتصاد کشور نقش اساسی دارد نباید در تامین نیازمندی‌های اولیه زندگی خود با مشکل مواجه باشند و دست اندرکاران و متولیان جامعه کار و کارگر باید به نیازمندی‌های این قشر توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری که یک عارف و عالم و خدوم‌ بود و نگاه به علم را در کشور جهت داد، گفت: معلمان در جامعه نقش کلیدی در توسعه فرهنگ و علم دارند.

نکونام افزود: معلمان مولد فکر، علم و اندیشه در جامعه هستند و با الگوگیری از شهید مطهری که در زمانی که تولید علم به سمت سقوط جامعه در حال حرکت بود، علم را به سمت تزکیه دهندگی و انسان‌سازی حرکت داد، در این زمان نیز معلمان باید به توسعه فرهنگ و علم توجه ویژه داشته باشند.

وی به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) اشاره کرد و گفت: این بانو بیشترین نقش را در تقویت دین داشت و تمام اموال و قدرت خود را در راستای تقویت دین اسلام قرار دادند.

وی اظهار داشت: در جامعه کنونی باید خودمان بپرسیم که نقش ما در پیشبرد و تقویت دین خداوند چه بوده است و چه کارهای انجام داده‌ایم.

امام جمعه شهرکرد در پایان با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان باید ۲ مصونیت در بین مسلمانان تقویت شود، افزود: برخی افراد به دنبال ضربه زدن به دیگران و رسیدن به پست و مقام با هر روشی هستند ،که باید در این ماه از این کاهای آسیب زا که به جامعه ضربه می‌زند جلوگیری شود.

به گفته وی، افرادی که در این راه‌ها حرکت می‌کنند در راه شیطان قدم بر می‌دارند و شیطانی عمل می‌کنند که مسلمانان باید راه خود را از این افراد جدا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.