حاتم خالدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، تعداد دانش‌آموزان کوچرو مقطع ابتدایی را ۲۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد دانش‌آموز در زمان شروع سال تحصیلی همراه خانواده از ۲۴ کلاس درس سیار و آموزگار بومی در قالب یک مجتمع برخوردار می‌شوند.
وی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی موقت کلاس دانش‌آموزان در اواخر اسفندماه سال گذشته و فروردین امسال تصریح کرد: تدوین نرم‌افزار آموزشی مجازی و همچنین ارسال"دست‌نامه "درسی به مناطق قشلاقی گرمسیری از سوی  اداره آموزش و پروش عشایری چهارمحال و بختیاری از برنامه‌های آموزشی برای این قشر دانش‌آموز بوده است. 

وی، تجهیز همه کلاس‌های درس سیار عشایر کوچرو استان به تجهیزات رایانه‌ای در ۳ سال گذشته را یادآور شد و  تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۴ کانکس سیار نیز برای تشکیل کلاس درس دانش‌آموزان برون کوچ استان در سال جدید تحصیلی در نظر گرفته شده است.
خالدی، با اشاره به نیاز ۸ کانکس جدید دیگر برای استقرار کلاس درس دانش آموزان عشایری استان تصریح کرد: استفاده از چادر در صورت نامساعد بودن شرایط جوی، دانش آموزان عشایر را با مشکل مواجه می‌کند.
رییس آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری، تامین و توزیع پوشاک برای همه دانش‌آموزان در مناطق قشلاقی برای ایام نوروز امسال را یادآور شد و گفت: بخشی از نوشت‌افزار مورد نیاز دانش‌آموزان عشایر کوچرو نیز به صورت رایگان ارسال شده است.
خالدی افزود: با تمهیدات اندیشیده شده، سوخت فسیلی مورد نیاز و لوازم روشنایی کلاس‌های درس سیار در مناطق ییلاقی نیز در زمان مقرر تامین و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۲۶ هزار عشایر برون و درون کوچ با بیش از یک میلیون راس دام سبک دارد و این استان از نظر جمعیت عشایری پس از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور است.
تقویم رسمی کوچ عشایر به مناطق ییلاقی چهارمحال و بختیاری ۲۰ اردیبهشت ماه اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.