علی شهریارپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: بودجه استانی چهارمحال و بختیاری برای سال‌جاری ۱۴ هزار میلیارد ریال تعیین شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: البته بودجه چهارمحال و بختیاری با احتساب بودجه ملی و منابع عمومی دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند از اعتبارات ملی به حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال می‌رسد.
شهریارپور، با اشاره به وجود یک‌هزار و ۵۰۰ طرح نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها حداقل به ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه‌های اجرایی استان طرح‌های مرتبط با "جهش تولید" را باید ارایه دهند.

شهریارپور تاکید کرد: با توجه به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید"، ستاد برنامه‌ریزی و راهبری جهش تولید کشور در سازمان برنامه و بودجه ایران تشکیل و فعال شده است.
وی افزود:‌ دستورالعمل مربوط به برنامه‌های استانی روز دوشنبه از سوی ستاد برنامه‌ریزی و راهبری جهش تولید کشور، به استان‌‎ها ابلاغ شد تا براساس آن برنامه عملیاتی و اجرایی مربوط به جهش تولید در استان‌ها تدوین و برای طرح و تصویب در آن ستاد به تهران ارسال شود.
شهریارپور تصریح کرد: آنچه که در این دستورالعمل مورد نظر قرار گرفته، بخش‌های اولویت‌دار در صنعت تولید مانند حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت،‌ آب و کشاورزی، گردشگری و انرژی است.
وی یادآور شد: در طرح‌های پیشنهادی استان‌ها به تامین سرمایه در گردش طرح‌های موجود،‌ تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام، ارتقای بهره‌وری طرح‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بلااستفاده طرح‌ها، بازسازی و نوسازی طرح‌های دارای تکنولوژی قدیمی و ارتقای آن‌ها در راستای فناوری‌های جدید، بهره‌گیری مناسب از دانش‌محوری و شرکت‌های دانش‌بنیان توجه شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:‌ در همین راستا دستگاه‌های اجرایی استان برنامه خود را تا روز پنجشنبه هفته جاری ارایه دهند تا پس از جمع‌بندی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه و یا ستاد اقتصاد مقاومتی استان، برای بررسی و تصویب در ستاد برنامه‌ریزی و راهبری جهش تولید کشور به تهران ارسال شود.

 بودجه چهارمحال و بختیاری با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ و بنیادهای ملی، بخش خصوصی و آورده‌ خیران افزایش قابل توجهی در سال جاری خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.