علی احمدی روز شنبه در بررسی از وضعیت ورودی‌های چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی مانند میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعیت هلال‌احمر در ورودی‌های استان مطلوب و قابل قبول است.
وی افزود: مصوبات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری هم‌اینک رعایت و مسافران برگشت داده می‌شوند.
احمدی تصریح کرد: خوشبختانه مردم و مسوولان چهارمحال و بختیاری موضوع مبارزه با کرونا را جدی گرفته‌اند.
وی یادآور شد: در همین راستا هیچ مورد خاصی ناشی از ضعف عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان گزارش نشده است.
احمدی اظهار داشت: حتی افرادی که اهل این استان هستند، هنگام ورود به داخل استان در ورودی‌ها کنترل می‌شوند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در راستای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا هیچ‌کدام از مراکز اقامتی زیرمجموعه این اداره کل، حق پذیرش مسافر تا اطلاع بعدی را ندارند.
مهرداد جوادی تاکید کرد: هم‌اینک در هیچ‌کدام از این مراکز اقامتی زیرمجموعه این اداره کل، مسافر و یا گردشگری از استان‌های دیگر اسکان و حضور ندارد.
وی افزود: در همین راستا اسکان مسافران در مدرسه‌ها، خانه‌های معلم و مکان‌های عمومی مانند بوستان‌ها و معبرهای عمومی تا اطلاع بعدی ممنوع است.
جوادی تصریح کرد: همچنین تمامی ۲۲ دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری و رزرواسیون اماکن اقامتی دارای مجوز چهارمحال و بختیاری ضمن تعطیلی این مراکز باید نسبت به حذف و امحای تبلیغات میدانی خود و پرهیز از هرگونه تبلیغات دیگر تا اطلاع بعدی اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، از زمان ممنوعیت ورود و پذیرش مسافر در اماکن اقامتی چهارمحال و بختیاری به‌علت جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا تاکنون مجوز ۲ دفتر متخلف اطلاع‌رسانی گردشگری و رزرواسیون اماکن اقامتی در این استان لغو شده است.
هم‌اینک ۱۴ هتل، ۴ هتل‌آپارتمان، ۲ مجتمع گردشگری، ۵ مهمان‌پذیر، ۹۹ خانه‌مسافر، یک مجتمع سرگرمی تفریحی، ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی و ۵ مجتمع بین‌راهی در چهارمحال و بختیاری زیر نظر اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان فعالیت دارد.
مدیرکل بازرسی چهارمحال و بختیاری به همراه مدیران کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعیت هلال‌احمر از ورودی‌های استان در شهرستان‌های شهرکرد و سامان بازدید کرد.
به گزارش ایرنا، ویروس جدید کرونا کووید ۱۹ نام دارد، این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند. 
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و لغو سفرهای غیرضروری و اجتماعات، نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.