سرهنگ خسرو نجفی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از مردم خواست تا هرگونه، تشویش اذهان عمومی و اقدام به بر هم‌زدن آرامش ذهنی مردم را به نیروی انتظامی اطلاع‌ دهند.

وی با اشاره به آمادگی ۱۰۰درصدی نیروی انتظامی در همه عرصه‌ها افزود: با همکاری مقام قضایی در استان با افرادی که اقدام به برهم زدن امنیت اقتصادی و احتکار کنند و به ایجاد جو ناآرامی دامن بزنند، نیز از سوی نیروی انتظامی و مقام قضایی برخورد جدی انجام می‌شود.

نجفی، به فعالیت‌های نیروی انتظامی در حوزه پیشگیری و آموزش کرونا اشاره کرد و گفت: قرارگاه زیستی و قرارگاه بهداشت و درمان نیروی انتظامی در سطح استان فعال شده است.

این مسوول نیروی انتظامی استان اظهار داشت: تاکنون ۲۸ هزار پیام آموزشی در حوزه پیشگیری، مقابله و خودمراقبتی و توجه به توصیه‌های بهداشتی از جمله در خانه بمانید از سوی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان در فضای مجازی و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شده است.

وی ، بر آماده‌باش نیروی انتظامی به عنوان مدافعان وطن در کنار مدافعان سلامت تاکید کرد و گفت: یگان ویژه استان اقدام به ضدعفونی و گندزدایی معابر پرتردد شهر به خصوص خیابان‌های اطراف بیمارستان هاجر و همچنین بیمارستان هاجر کرده است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز ،از فعال شدن قرارگاه نوروزی نیروی انتظامی با شعار "امنیت جامعه ، آرامش خانواده" خبر داد و گفت: این قرارگاه از اواخر اسفندماه در استان فعال و تا نیمه اول فرودین ماه سال آینده فعال است.

نجفی اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال و برپایی آیین چهارشنبه سوری از مردم به خصوص جوانان خواست به منظور پیشگیری از ویروس کرونا و همچنین بروز اتفاقات ناگوار در خانه بمانند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.