سید راشد جزایری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در راستای پیشگیری، کنترل و مراقبت بیماری کووید ۱۹ از روز پنجشنبه اجرایی شد.

وی ادامه داد: این مراکز در سطح تمامی شهرستان‌های ۱۰ گانه استان قرار دارند که در شهرستان شهرکرد ۸ مرکز، شهرستان بروجن ۶ مرکز، شهرستان لردگان ۵ مرکز، شهرستان فارسان ۳ مرکز، اردل ۴ مرکز، کوهرنگ ۳ مرکز، کیار ۲ مرکز و در هریک از شهرستان‌های بن و سامان یک مرکز فعال شده است.

جزایری تصریح کرد: سایر مراکز مجاز به ارائه خدمات درمانی سرپایی کووید ۱۹ نیستند و در صورت تشخیص موارد مشکوک در سایر مراکز، پزشک مرکز موظف است چنین مواردی را به نزدیک‌ترین مرکز منتخب ارجاع دهد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در ادامه به ضدعفونی کردن فضای عمومی تمامی شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: علاوه بر ارائه آموزش‌های لازم به مردم در خصوص رعایت بهداشت فردی، اماکن عمومی هم به تناوب با همکاری شهرداری در حال گندزدایی و ضدعفونی است.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمارهای اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون ۸۸ بیمار مشکوک در این استان بستری شده‌اند که از این تعداد ۹ بیمار به صورت قطعی مبتلا به کووید ۱۹ اعلام شده است.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به حدود ۷۵ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر است که با استانهای اصفهان، خوزستان، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد همسایه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.