یکی از مبادی ورودی به شهرکرد به سمت اصفهان ، غرب شهرکرد است اما  زیرساخت‌های این منطقه بسان برخی از مناطق شهرکرد مانند کاشانی یا  گودال چشمه از امکانات کامل برخوردار نیست، اما همزمان با شیوع ویروس کرونا، این منطقه بیش از سایر نقاط دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

مردم چه می‌گویند

برخی از مردم اعلام می‌کنند،در طی روزهای گذشته با شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری، شاهد توزیع اقلام بهداشتی، رعایت بهداشت فردی و  ضدعفونی معابر در غرب شهرکرد هستیم. 

اما عده‌ای دیگر نیز نسبت به اقدامات انجام شده برای کنترل و شیوع ویروس کرونا همچنان اطلاعی ندارند و آن را ناکافی می‌دانند.

جعفری، یکی از شهروندان ناحیه غرب شهرکرد که از نحوه توزیع مواد ضدعفونی کننده در مراکز بهداشتی این مناطق بی‌خبر بود و گفت: نصب بنر آموزشی در ابتدای شهر تنها اقدام برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.
وی با اشاره به اینکه مردم منطقه با توجه به آشنایی با خطرات احتمال این ویروس اقدامات خود مراقبی را رعایت می‌کنند، افزود: اجرای مراسمات عمومی مانند ترحیم از سوی مردم در مسجد انجام نمی‌شود و بر سر مزار افراد فوت شده نیز توزیع اقلام خوارکی ممنوع است.
اما کریمی، یکی از ساکنان مهدیه نیز در گفت و گوی میدانی خبرنگار، خبر از توزیع اقلام ضدعفونی کننده در پایگاه بهداشت خبر داد و گفت: نحوه استفاده و موارد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا توسط کارشناسان به مردم آموزش داده شده است.
وی با اشاره به اینکه مردم منطقه محل تردد شخصی خود را ضدعفونی می‌کند، گفت: با شیوع بیماری کرونا استفاده از ماسک و دستکش افزایش یافته است و اجرای مراسمات مذهبی مانند دعای ندبه نیز با مشورت هیأت امنای مسجد منطقه انجام نمی‌شود.
کریمی ، خودمراقبتی و کاهش ریسک ابتلا به ویروس کرونا را وظیفه هر شهروند عنوان کرد و ادامه داد: مردم منطقه غرب شهرکرد آمادگی هرگونه همکاری برای ضدعفونی امکان و معابر در جهت کاهش آمار ابتلا به این بیماری را دارند.

با این اوصاف، در پیشگیری از ابتلا به این ویروس ، رعایت بهداشت مردم و تلاش دستگاه‌های دولتی برای ضدعفونی اماکن عمومی و توزیع اقلام بهداشتی آغاز شده است که در فعالیت دستگاه‌های دولتی رعایت عدالت در بین مناطق مختلف شهری و روستایی جایگاه بالایی دارد.
شهرکرد به عنوان مرکز چهارمحال و بختیاری با اعلام آمار ابتلا به ویروس کرونا نیز نیازمند همیاری مردم و مسئولان برای شکست این ویروس است، و در برخی از مناطق شهرکرد، نیز با توجه به عدالت اجتماعی نباید از این خدمات بی‌بهره بمانند.

فعالیت شهرداری شهرکرد برای ضدعفونی کردن شهر

مسوول روابط عمومی شهرداری شهرکرد از ضدعفونی اماکن پرتردد شهری خبر داد و گفت: در این مدت از ساعت 23 شب تا 5 صبح دستگاه‌ها و نیروی‌های خدمات شهری، فضای سبز و آتشنشانی شهرکرد اماکن، معابر، میادین و خیابان‌های پرتردد با اولویت مرکز بهداشت شهرکرد را ضدعفونی کردند.
اکبر ایازی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه عملیات ضدعفونی شهری از میدان انقلاب آغاز و در شب اول به بازار شهرکرد و مسیر چهارراه بازار، میدان آبی و چهارراه فصیحی و میدان امامزادگان دو معصوم منتهی شده است، افزود: خیابان پرستار نیز با توجه به وجود دو بیمارستان هاجر و کاشانی ضدعفونی شد.
وی اضافه کرد: مناطق آسیب‌پذیر شهری به صورت مستمر و با نظارت شبکه بهداشت ضدعفونی می‌شود و سایر مناطق نیز با برنامه از پیش تعیین شده در اولویت قرار می‌گیرند.
ایازی، با بیان اینکه در شب دوم عملیات ضدعفونی و گندزدایی منطقه غرب شهرکرد نیز ضدعفونی شد، ادامه داد: اماکن دیگر مانند آرامستان‌ها، پایانه‌های مسافربری، سرویس‌های بهداشتی و گیشه‌های بلیط فروشی به صورت روزانه ضدعفونی می‌شوند. 
مدیر روابط عمومی شهرداری شهرکرد با اشاره به اینکه محلول ضدعفونی با نظارت مرکز بهداشت شامل مخلوط الکل و وایتکس است، گفت: در این روند ،همکاری شهروندان و رعایت بهداشت توسط مردم برای پیشبرد عملیات و پیشگیری از شیوع ویروس از اهمیت بالایی برخوردار است.

محلول خانگی الکل و کلر کرونا کُش است 

رییس مرکز بهداشت شهرکرد نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در مراکز شهری و روستایی مواد ضدعفونی کننده توزیع می‌شود، گفت: ویروس کرونا با محلول‌های پایه الکل و کلر از بین می‌رود که محلول الکل برای دست و محلول کلر برای سطوح استفاده می‌شود.
نرگس عسگری، با بیان اینکه نحوه استفاده از مواد ضدعفونی کننده به مردم آموزش داده می‌شود، افزود: ضدعفونی اماکن نیز با توجه به اولویت مناطق پرتردد و آسیب‌پذیر توسط گروه شهرداری شهرکرد در حال انجام است و با توجه به برنامه‌ریزی موجود در شهرهای کوچکتر مانند هفشجان، سودجان و هارونی نیز انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا، تجربه ثابت کرده است که دستگاه‌های دولتی همراه با پشتیبانی ملت توان و قدرت شکست هرگونه مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی را دارند اما در این میان انتظار می‌رود مسئولان با رعایت عدالت اجتماعی هوای برخی از مناطق را بیشتر از نقاط دیگر داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ۱۱ روز پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، روز دوشنبه ۱۲ اسفند نخستین مورد مثبت ابتلا به این ویروس در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اعلام این خبر افزود: حال این بیمار وخیم نیست و علت و چگونگی ابتلای این فرد به ویروس کرونا در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، به تعدادی از کشورهای جهان نیز سرایت کرده است.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.