امروز مردم ایران سالروز ۴۱ سالگی انقلاب اسلامی را در حالی جشن گرفتند که مصادف بود با چهلمین روز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی.

امروز اگر چه جای حاج قاسم در راهپیمایی بسیار خالی بود و میلیون‌ها ایرانی با چشمانی گریان ، نبود سردار سلیمانی را با نهیب شعار «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» التیام بخشیدند اما به همان اندازه، انگیزه و دلیل برای حضور حماسی و دشمن‌شکن در مراسمی را داشتند؛ که دشمن به خاطر رعب و وحشت از آن سالهاست که با این مردم سر دشمنی دارد و زمانی که از این مبارزه عاجز و ناتوان شد دست به ترور سردار دلها زد و لکه ننگی در تاریخ بشریت به اسم خود ثبت کرد.

امروز مردم مومن و ولایتمدار چهارمحال و بختیاری با وجود سرمای استخوان‌سوز، با حضور گرم خود باشکوه‌تر و پرشور از از سال‌های گذشته در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند و صحنه‌هایی متفاوت از سال‌های گذشته را به تصویر کشیدند.

امروز جوانان و نوجوانان این مرز و بوم انقلابی‌گری را در قاسم سلیمانی بودن می‌بینند.

آنها قدم در وادی اراده گذاشته‌اند، اراده به انجام راهی که حاج قاسم رفت و آنها دنبال خواهند کرد.

مردم که در دوران حیات شهید سردار سلیمانی دلگرم و قوی بودند حالا راه این شهید را قوی‌تر دنبال می کنند و خود را برای آزمونی دیگر آماده می‌کنند.

انتخابات دوم اسفند، آزمون بزرگی است که پیش روی ملت همیشه در صحنه ایران قرار دارد.

اما این حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد که این آزمون آنچنان نیز برای این ملت سخت نیست و تبلیغات رسانه‌ای و جنگ روانی دشمن که در ماه‌های اخیر به راه انداخته بی‌اثر است و در دوم اسفند شاهد برگزاری یک انتخابات حداکثری خواهیم بود.

مردم امروز از هر قشر و گروهی و با هر تفکر و دیدگاهی برای دفاع از کیان آب و خاک خود و برای نشان دادن وحدت و همبستگی ملی، با مشت‌های گره کرده شعار «نه تهدید نه تحریم، بر ما اثر ندارد»، «از استقامت ما دشمن خبر ندارد» بار دیگر پایداری و وفاداری خود به آرمان‌های نظام و انقلاب را به همگان نشان دادند.

یکی از جوانان حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن شهرکرد، بزرگترین انگیزه حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن را انتقام خون شهید قاسم سلیمانی دانست و افزود: دشمن باید بداند اگر جسم سردار سلیمانی را از ما گرفت اما راه، تفکر و منش این سردار بزرگ را نمی‌تواند از ما بگیرد و ما همیشه در صحنه باقی خواهیم ماند.

وی در پاسخ به اینکه در انتخابات دوم اسفند شرکت می‌کند یا خیر؟ گفت: به طور حتم در انتخابات شرکت می‌کنم، چون برای این کشور و نظام شهیدان زیادی را تقدیم کردیم و اگر در چنین زمانی در انتخابات شرکت نکنیم خون این شهدا به ویژه سردار قاسم سلیمانی را نادیده گرفته‌ایم.

این جوان شهرکردی اگر چه انتقاداتی به عملکرد مسئولان و نمایندگان مجلس داشت و تشدید مقابله با فساد را خواستار شد اما تنها راه رهایی از این مشکلات را اتحاد و انسجام مردم و کمک برای ساختن ایرانی آباد دانست.

وی تصریح کرد: انتخابات برای کشور ما بسیار مهم است و در این برهه از زمان که دشمن همه تلاش خود را در ترغیب مردم به تحریم انتخابات به کار گرفته، نباید مشکلات اقتصادی بهانه‌ای برای قهر با صندوق‌های رای شود چراکه همین دشمنی که ما را به تحریم انتخابات تشویق می‌کند همانی است که سردار دلها را از ما گرفت.

یک بانوی شهرکردی حاضر در راهپیمایی نیز در حالی که پوستری مزین به نام شهید قاسم سلیمانی در دست داشت، گفت: چند سالی بود که در هیچ یک از مراسم‌ها و راهپیمایی‌ها شرکت نمی‌کردم اما امسال شهادت سردار سلیمانی سبب شد تا بغض و کینه خودم را از این طریق به ترامپ نشان دهم.

وی همچنین با اشاره به ابراز تردید برخی از سیاسیون نسبت به شرکت در انتخابات اسفند، اظهار داشت: خوشحالم که در کشوری زندگی می‌کنم که سرنوشت مردم با رای خودشان مشخص می‌شود، اما متاسفانه برخی از افرادی که انتخاب می‌شوند بیشتر از آنکه به فکر مردم باشند به دنبال پارتی‌بازی و اهداف شخصی هستند و با این وجود از آنجا که مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تاکید فرمودند، تنها برای لبیک‌گویی به ندای ولی خود در این انتخابات حضور پیدا می‌کنم.

این بانوی شهرکردی در خصوص انتظارات خود از نمایندگان مجلس، گفت: یک روزی عنوان می‌شد که مجلس در راس امور است اما امروز چنین چیزی از مجلس مشاهده نمی‌کنیم، طی۴ سال گذشته چه اقدام شاخصی برای بهبود وضعیت زندگی مردم و یا رفع مشکلات آنها شده است؟!

وی خاطرنشان کرد: بیکاری جوانان، گرانی و مشکلات اقتصادی مهمترین مواردی است که امروز با آن در استان مواجه هستیم و اگر نمایندگانی دلسوزی داشته باشیم می‌توان این مشکلات را تا حد زیادی برطرف کرد.

در این میان خانواده‌هایی نیز به چشم می خورد که از کوچکترین تا بزرگترین عضو خانواده به همراهی یکدیگر در راهپیمایی شرکت کرده بودند و بیعت با ولی فقیه و آرمانهای نظام و انقلاب را مهمترین علت حضور خود عنوان کردند.

پدر این خانواده شهرکردی افزود: تا زمانی که این ملت بیدار و ولایتمدار در صحنه هستند دشمن هیچ آسیبی نمی‌تواند به کشور بزند.

وی افزود: این مردم سالهاست که به انقلاب خود وفادار مانده‌اند و مگر می‌شود در انتخابات حضوری حداکثری نداشته باشند. این مردم برای این نظام و انقلاب خون‌های زیادی داده‌اند و با وجود همه مشکلات و سختی‌ها باز در انتخابات شرکت می کنند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت دارد که از این استان ۴ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

انتخاباتیازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور با موافقت شورای نگهبان دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.