سردار غلامرضا سلیمانی دوشنبه شب در مراسم افتتاح پروژه‌های سازندگی سپاه در شهرستان کیار و رونمایی و نامگذاری میدان ورودی شهر دستنا به نام سردار شهید سلیمانی با اشاره به ایام‌الله دهه فجر و آستانه چهلمین روز شهادت این سردار بزرگ اسلام افزود: با فعال کردن پایگاه‌های بسیج در محله‌ها، مساجد و تغییر رویکرد فعالیت‌های بسیج می‌توان دسیسه دشمن را برملا کرد.

وی گفت: با فعال ساختن پایگاه‌های مقاومت محلی در مساجد، می‌توان بیش از ۵۴ هزار محله اسلامی را هدفگذاری کرد تا مردم بتوانند با حضور در مساجد و پایگاه‌های بسیج مشکلات را پیگیری کنند.

سلیمانی اظهار داشت: نقطه آغاز فعالیت جدید پایگاه‌های بسیج باید متناسب با نیازهای مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمن بر علیه نظام اسلامی جنگ اقتصادی و فرهنگی را آغاز کرده است،افزود: دشمن با ترویج سبک زندگی غربی در بین جوانان و بی‌ثباتی در اقتصاد به دنبال ضربه زدن به نظام است.

سلیمانی افزود: هوشیاری و بیداری مردم و همراهی مردم با مسوولان نظام باعث می‌شود دشمن این آرزو را به گور برده و در ناکامی دسیسه‌های خود باقی بماند.

وی اظهار داشت: رویکرد بسیج و بیانیه گام دوم انقلاب که بهمن سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد یک چشم‌انداز بلند و راهبردی در مقابل ملت ایران وجوانان قرار داده است.

به گفته وی، خطاب این بیانیه ملت ایران و جوانان هستند و دعوت از جوانان برومند برای میدان‌داری و هدف متعالی این بیانیه تحقق جامعه پردازی است که در این راستا بسیج و تشکل‌های مردمی به عنوان اصلی‌ترین مخاطبان این بیانیه هستند.

سلیمانی اظهار داشت:بیانیه گام دوم انقلاب این ضرورت را ایجاد می‌کند، که بسیج برنامه‌های خود را بر اساس اهداف بیانیه به‌روزرسانی کند.

وی، بر تقویت قاعده بسیج و پایگاه‌های مقاومت بسیج در محله‌ها، بسیج دانش‌آموزی، کانون‌های فکری بسیج تاکید  کرد و گفت: در مرحله نخست باید پایگاه‌های مقاومت در محله‌ها و مساجد تقویت شود.

رییس سازمان بسیج اظهار داشت: خدمات رسانی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، محرومیت‌زدایی، اشتغالزایی، ارائه خدمات امنیتی ،  آموزشی و علمی و گردشگری و زیارتی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت، تربیت و قرآن، نهادینه کردن فرهنگ قرآن باید در سرلوحه فعالیت‌های بسیج قرار گیرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفان کشور گفت: فعالیت‌های بسیج باید در راستای وعده اسلامی، تحقق سبک زندگی اسلامی و تحکیم زندگی اسلامی  باشد که در این راستا ۱۰ مولفه برتر شناسایی شده است.

وی اظهار داشت: تقویت نماز ، فعالیت‌های قرآنی در مساجد، رسیدگی به مستمندان، توجه به آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از گسترش آسیب اجتماعی، ترمیم آسیب‌های اجتماعی، ترویج ازدواج آسان، از مولفه‌های است که باید از سال آینده در مساجد اجرا شود.

وی گفت: برای رسیدن به این مولفه‌ها می‌توان با  راه انداختن شوراهای حل اختلاف در مساجد، همچنین یک حقوقدان یک مشاوره اسلامی و هر مسجد یک صندوق قرض الحسنه جایگاه مسجد و پایگاه‌ها مسجد را اجرا کرد.

به گزارش ایرنا، با حضور رییس سازمان بسیج مستضفعان کشور در شهر دستناء ساختمان اداری سپاه ناحیه شهرستان کیار و یک حسینیه در روستای سلم افتتاح شد.

همچنین میدان ورودی شهر دستان نیز به نام سردار شهید سلیمانی نامگذاری شد.

شهرستان کیار در فاصله ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.