داریوش اسماعیلی روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح صنعتی دیرگدازهای زاگرس سفیددشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امروز ایران در جایگاه دهم تولید فولاد در جهان قرار گرفته است و این افتخار بزرگی است که در راستای تقویت آن تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

وی، تکمیل زنجیره فولاد را از مهمترین اهداف تعیین شده اعلام کرد و گفت: الکتروگرافی یکی از این زنجیره‌هاست که واحد تولیدی آن وارد فاز عملیات اجرایی شده، تجهیزات آن وارد کشور شده و تا چندماه آینده به تولید می‌رسد.

اسماعیلی،تولید قطعات نسوزهای ویژه صنعت فولاد را از دیگر زنجیره‌های فولاد برشمرد و گفت: این زنجیره نیز با همت تولیدکننده چهارمحال و بختیاری ایجاد شده و می‌تواند سهم بسزایی در خودکفایی کشور در شرایط تحریم ایفا کند.

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه از تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه خبر داد و گفت: در همین راستا درصدد هستیم تا واحدهای تحقیق و توسعه را همراه با واحدهای تولیدی ایجاد کنیم و مقرر شده تا ۱۰ درصد فروش این واحدها در بخش تحقیق و توسعه استفاده می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید جهت‌گیری‌ها در حوزه سیاست داخلی و خارجی در راستای مقابله با تحریم‌ها و تکیه بر توان داخلی انجام گیرد.

اردشیر نوریان در این آیین تاکید کرد: شرایط کشور در زمان کنونی، حساس و توسعه در صنایع برای کاهش وابستگی به خارج ضروری است.
وی افزود: از وزیر صنعت، معدن و تجارت انتظار می‌رود برای تسریع در روند توسعه صنعتی چهارمحال و بختیاری کمک کند.
نوریان تصریح کرد: سند توسعه چهارمحال و بختیاری تدوین شده و امید است تا پایان سال جاری به نتیجه برسد.

به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان در سفر ۲ روزه به چهارمحال و بختیاری از بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی استان دیدن می‌کنند و با حضور وی کارخانه قطعات نسوز صنعت فولاد در شهرستان بروجن به بهره‌برداری رسید. 

برای نخستین بار ۶ نوع محصول در این کارخانه تولید می‌شود که نیاز صنایع فولاد در بخش ریخته‌گری کشور را تامین میکند و این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات راه اندازی شد که ۱۲۰ نفر در این کارخانه مشغول فعالیت شدند.

این واحد صنعتی در زمینه تولید اجرام سرامیکی نسوز، تولید انواع نازل‌های ریخته گری، استوپرها و نیم نازل‌ها فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.