مهرداد جوادی روز چهارشنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز شهرکرد به مناسبت چهل و یکمین دهه فجر انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد: مسوولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری معتقدند انتقاد سازنده می‌تواند در رفع بسیاری مشکلات مرتبط با حوزه‌های این اداره کل تاثیر و نقش مستقیم ایفا کند.

وی افزود: البته پرهیز از هرگونه تخریب و جهت‌گیری شخصی و سیاسی در حوزه‌های مختلف توسعه‌ای به خصوص میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری باید مورد توجه قرار گیرد.

جوادی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری نسبت به استان‌های مجاور خود استانی جوان است، که هنوز زیرساخت‌های آن به اندازی کافی مهیا نشده است.

وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های قوی و فراوانی در حوزه‌های مختلف و به ویژه بخش گردشگری و طبیعت‌گردی برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ایجاد زیرساخت‌ها در کوتاه‎‌مدت را غیرممکن دانست و اظهار داشت:توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌های گردشگری به طور جدی در دستورکار مسوولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارد.

وی گفت: در این صورت می‌توان گردشگران داخلی و خارجی را جذب و زمینه افزایش درآمدزایی، اشغال، رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری را فراهم کرد.

جوادی تاکید کرد: حضور گردشگران داخلی و خارجی در چهارمحال و بختیاری همچنین به افزایش سرمایه‌گذاری کمک خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع آب در چهارمحال و بختیاری و امکان پایین توسعه بخش‌های دیگر مانند کشاورزی و صنعت می‌توان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان را مورد توجه قرار داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای تقویت زیرساخت‌های چهارمحال و بختیاری با هدف افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان به همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی نیاز است.

وی یادآور شد: ضعف در زیرساخت‌های چهارمحال و بختیاری مانند محدودیت پرواز، نبود راه‌آهن و مناسب نبودن برخی جاده‌ها باید رفع تا زمینه حضور بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در این استان فراهم شود.

جوادی اظهار داشت: هم‌اینک به‌علت ضعف در زیرساخت‌هایی مانند جاده‌های نامناسب در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری حضور گردشگران با اتوبوس ممکن نیست که نیاز به اصلاح و تقویت دارد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز شهرکرد نیز گفت: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری از مهمترین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های توسعه‌ای این استان است.

سید حسن جوادی‌زاده تاکید کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز شهرکرد برای اطلاع‌رسانی در بخش‌های مختلف مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری آمادگی کامل دارد.

وی افزود: این خبرگزاری برای اطلاع‌رسانی پتانسیل‌های چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف جهانی، ملی و استانی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

جوادی‌زاده تصریح کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز شهرکرد یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین رسانه‌های گروهی کشور و هم‌اینک مرجعی رسمی برای سایر رسانه‌های جمعی است.

به گزارش ایرنا، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با هدف سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری از مهمترین برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است.

در همین راستا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری به‌منظور جذب سرمایه‌گذاران و تسهیل در روند سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان تسهیلات لازم مانند صدور مجوزهای قانونی، معرفی برای پرداخت وام و هماهنگی‌های دیگر را انجام می‌دهد.

چهارمحال و بختیاری با افزون‌بر ۸۰۰ جاذبه گردشگری یکی از مهمترین مقاصد برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌رود.

وجود ۱۲ هزار هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی در ۵۲ رشته و فعالیت ۳ تا ۶ هزار نفر آنان زمینه حضور مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در چهارمحال و بختیاری را فراهم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.