به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ، علی ملک پور بیان کرد: امر زکات شامل واجب، مستحبی و فطریه است که براساس شرع اسلامی بر موارد مشخص تعلق می‌گیرد.

وی بابیان اینکه امور مربوط به جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات به کمیته امداد واگذار شده است افزود: در راستای آگاه‌سازی عموم مردم نمودار احکام کلی زکات بر اساس فتوای همه مراجع شامل زکات مستحبی و واجب تهیه و در اختیار عاملان زکات قرارگرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام شده، زکات واجب جمع‌آوری شده در استان ۲۳۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

ملک پور با اشاره به اینکه مبلغان و عاملان افتخاری زکات در راستای آگاه‌سازی عموم مردم نقش سازنده‌ای داشته‌اند گفت: ۳۷۶ عامل افتخاری زکات و ۳۵ مبلغ زکات در زمینه آگاه‌سازی مردم استان فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان از ابتدای امسال تاکنون ۵ میلیارد و ۳۴ میلیون تومان زکات فطره، واجب و مستحب به کمیته امداد استان پرداخت کرده‌اند که از این مجموع ۴۷۷ میلیون تومان زکات واجب، ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان زکات مستحب و ۲ میلیارد و ۳۷۷ میلیون تومان نیز زکات فطریه است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1330306
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.