به گزارش ایرنا، شهرام احمدی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست هنگام گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده و پارک ملی تنگ صیاد به ۳ نفر متخلف شکار غیرمجاز حیات‌وحش برخورد کردند و پس از تعقیب و گریز یک نفر از آنان را شناسایی، دستگیر و ۲ نفر دیگر به همراه یک قبضه اسلحه شکاری متواری شدند.

وی اظهار داشت: از متخلف دستگیر شده، یک راس قوچ وحشی شکار شده، کشف و ضبط و پرونده این متخلفان جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی افزود: در  ماموریت دیگر با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست، یک نفر متخلف در هنگام تهیه و حمل چوب جنگلی در منطقه حفاظت شده هلن شناسایی و دستگیر شد.

احمدی اظهارداشت: ماموران این متخلف سودجو را به همراه ۱۳۰ کیلوگرم چوب جنگلی بلوط، پس از تشکیل  پرونده برای طی کردن مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داد.

منطقه حفاظت شده هلن با ۴۰ هزار هکتار وسعت پس از سبزکوه دومین منطقه حفاظت شده چهارمحال و بختیاری است، که در محدوده شهرستان‎‌های اردل، لردگان و کیار با فاصله تقریبی ۱۱۰ کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.

 شکار و صید حیات وحش، بدون داشتن مجوز از حفاظت محیط زیست غیر قانونی است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد. بر اساس قانون، ضرر و زیان شکار غیرمجاز یک رأس قوچ وحشی250 میلیون ریال تعیین شده است.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد با ۲۷ هزار هکتار وسعت در ۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و زیستگاه گونه‌های قوچ و میش وحشی، کل و بز وحشی و پلنگ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.