الله‌کرم نصیری روز سه‌شنبه در نشست بررسی  پیگیری توافقات با سازمان اقتصادی کوثر برای سرمایه‌گذاری در این استان افزود:‌ برای تسهیل در این امر، پیگیری توافق‌های زیادی در بخش‌های جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت توزیع نیروی برق و منطقه ویژه اقتصادی انجام گرفت.

وی ادامه داد: مکان‌هایی را برای احداث نیروگاه‌های پنج مگاواتی خورشیدی پیشنهاد شد تا سازمان اقتصادی کوثر مطالعات لازم را برای راه‎‌اندازی نهایی انجام دهد.

نصیری تصریح کرد: اصلاح نژاد دام، تاسیس گلخانه، تخم اس پی اف ماهی، کشت کلزا و گیاهان دارویی از جمله طرح‌هایی هستند که وارد فاز مذاکرات تخصصی شده‌ است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال افزود:‌ در حوزه صنعت و علوم پزشکی نیز این امیدواری وجود دارد که بتوانیم اقدامات و گام‌های مثبتی برداریم.

نصیری بر ضرورت اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی در جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: ادارات و نهادهایی که متولی فراهم کردن شرایط حضور بخش خصوصی هستند امکانات را برای حضور آنها فراهم کنند تا بتوان از حضور آنها در تجربه اندوزی و رفع بیکاری بهره‌گیری کرد.

به گزارش ایرنا، سازمان اقتصادی کوثر آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات و آبزیان، بهداشت و درمان (تجهیزات اماکن بیمارستانی)، آب معدنی و نیروگاه‌های کوچک مقیاس در چهارمحال و بختیاری اعلام کرده است.

در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای در آذرماه امسال بین این سازمان و مدیران چهارمحال و بختیاری منعقد شد تا این سازمان ۳۰ درصد سرمایه‌گذاری را از محل آورده و بقیه را از طریق تسهیلات تامین و هزینه کند.
مدیران سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسوول مدیریت واحدهای اقتصادی وابسته به این بنیاد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.