سام مردانی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در ۴ دوره متوالی جوجه‌ریزی، تعداد ۱۰ میلیون و ۹۸۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی در ۲۰۴ واحد مرغداری گوشتی استان انجام شده است.  

وی، در اختیار گذاشتن نهاده‌های دام و طیور به قیمت مصوب دولتی، متعادل کردن قیمت جوجه یک روزه و حمایت از مرغداری‌ها در ایجاد تعادل عرضه و تقاضا، از عمده دلایل افزایش ۲۴ درصدی تولید این ماده پروتئینی پرمصرف در استان است.
مردانی تصریح کرد: برنامه افزایش جوجه‌ریزی در استان با هدف افزایش تولید گوشت سفید در ماه‌های آخرسال نیز در دستورکار سازمان جهادکشاورزی قرار دارد و در این راستا صاحبان مرغداری‌های گوشتی استان نیز با حمایت مستقیم دولت، رغبت تولید بیشتر گوشت سفید برای روزهای پایانی سال را دارند.
وی، میزان گوشت مرغ تولیدی آماده مصرف در این مدت در واحدهای مرغداری استان را ۲۱ هزار تن اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تامین گوشت مرغ تا پایان سال هیچ محدودیتی وجود ندارد.
معاون بهبود امور دامی سازمان جهاد کشاوری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مصرف روزانه گوشت سفید در این استان ۵۰ تن است، افزود: مازاد تولید به استانهای همجوار ارسال می‌شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال وبختیاری دارای بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.