به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا،سید راشد جزایری با اشاره به مدیریت رخداد لردگان، فراهم نمودن زیر ساخت ها را از اولویت های دانشگاه در این زمینه عنوان کرد و افزود: راه اندازی مرکز مشاوره بیماری های رفتاری شهرستان لردگان در هفته اول رخداد با تجهیزات کامل و کادر نیروی انسانی مجرب در این زمینه بسیار موثر بود.

وی تصریح کرد: با پوشش منطقه توسط تیم تخصصی متشکل از فوق تخصص اچ آی وی، پزشکان درمانگر و کارشناسان ستادی، ارائه خدمات مشاوره و درمان به کلیه مبتلایان شناسایی شده آغاز و در حال حاضر کلیه افراد مبتلا از نظر CD۴ و تجهیز منطقه به خدمات تشخیصی و ارائه خدمات سیار تحت مراقبت و درمان قرار گرفته اند.
وی در ادامه به اخذ مجوز و راه اندازی مر کز خدمات جامع سلامت روستایی و تامین کادر مورد نیاز و راه اندازی مرکز همزمان با میلاد نبی اکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) و استقرار کلینیک سیار دندانپزشکی در محل مرکز خدمات جامع سلامت روستا، استقرار آزمایشگاه تخصصی و امکان انجام آزمایشات CD۴ در محل کلینیک و راه اندازی سامانه الکترونیک مدیریت جامع مراقبت و درمان بیماران اشاره داشت.
رئیس مرکز بهداشت استان از خدمات مراقبتی درمانی ارائه شده نیز به ویزیت۷۶۵ نفر توسط متخصص عفونی برای درمان اچ آی وی و ویزیت ۲۵۰ نفر توسط فوق تخصص عفونی و شروع درمان اچ آی وی برای ۱۲۶ نفر اشاره داشت.
جزایری گفت: همچنین درمان عفونت های فرصت طلب و عفونت های قارچی برای ۲۴ نفر انجام و ضمن ارائه خدمات مشاوره روانشناختی به ۸۸۲ نفر، ۷۶۵ نفر توسط پزشک عمومی ویزیت شدند.
وی تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات درمانی نیز یکهزار و ۹۵۰ مورد نمونه برای آزمایش راپید تست والایزا و آزمایشات تکمیلی اچ آی وی انجام و ۱۲۰ مورد آزمایش CD۴ در بدو تشخیص انجام شد.
وی، تعداد آزمایشات روتین و ... انجام شده را چهارهزار و ۳۲ مورد اعلام کرد و افزود: آزمایش تاییدی اختصاصی وسترن پلات نیز ۴۰ مورد انجام شد.
وی، انجام واکسیناسیون (آنفولانزا- توام و هپاتیت) ۲۵۰ مورد و انجام تست PPD ۱۰۰ مورد را از دیگر اقدامات درمانی صورت گرفته برشمرد.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در ادامه به تشکیل ۴ جلسه استانی SIP با مشارکت ۲۶ دستگاه استانی و نمایندگان سازمان ها و ادارات عضو کشوری(بهزیستی، وزارت کشور، وزارت بهداشت) با حضور مسئول دبیرخانه کشوری SIP و مسئول اداره ایدز و اچ آی وی مرکز مدیریت بیماری های واگیر در محل استانداری اشاره داشت.
جزایری، تشکیل کمیته های پنجگانه فنی و تخصصی زیر مجموعه SIP و برگزاری جلسات مرتبط کمیته ها، برگزاری کارگاه آموزشی رویکرد نوین جهت ۲۰۰ نفر از مدیران ، کارشناسان و اعضای تیم های مشاوره توسط متخصص اعزامی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای مدیریت رخداد لردگان برشمرد.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1305430
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.