به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری، اعظم کریمی در نشست با دبیران تشکلهای مردمنهاد این استان در حوزه ازدواج افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران، متولی اصلی برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج، وزارت ورزش و جوانان است.

به گفته وی، تشکل‌های مردمنهاد می‌توانند تاثیر بالایی در کاهش آسیب‌های فرهنگی جامعه داشته باشند و این وزارتخانه آمادگی حمایت از طرح‌های سمن‌ها را در این زمینه دارد.
مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به لزوم کیفیت بخشی به کارگاه‌های ازدواج، از برنامه این دفتر برای آموزش مربیان، استفاده از فارغ التحصیلان رشته‌های روانشناسی و فضای مجازی برای انتقال پیام‌های مرتبط خبر داد.
کریمی، با اعلام حمایت از تولید آثار فرهنگی در حوزه ازدواج گفت: فراخوان حمایت از تولیدات تخصصی و ایده‌ها بزودی در سراسر کشور منتشر می‌شود.
وی افزود: رسوم نوظهور در کنار برخی سنت‌های قدیمی، یکی از معضلات ازدواج جوانان است و تشکل‌ها می‌توانند در کاهش این رسوم بسیار موثر باشند.

به گزارش ایرنا، در سفر این مسوول وزارت ورزش و جوانان، دو مرکز تخصصی مشاوره و ازدواج چهارمحال و بختیاری زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان ردر شهرکرد فعالیت خود را آغاز کرد.

بیش از ۳۰۰ مرکز تخصصی با مجوز از وزارت ورزش و جوانان فعال شده است.
چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت است که حدود ۳۶۵هزار نفر  از این جمعیت را جوانان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.