لیگ بسکتبال مردان ایران در حالی از روز پنجشنبه نهم آبانماه شروع می‌شود که امسال شهرکرد با عنوان رعد پندافند هوایی در  برابر حریقان قدرتمند باید ظاهر شود.

لیگ امسال با حضور ۱۴ تیم از جمله پالایش نفت آبادان، شهرداری گرگان، شیمیدر، پتروشیمی بندرامام، ذوب آهن اصفهان، توفارقان”آذرشهر” ، رعد پدافند هوایی، صنعت مس کرمان، آویژه صنعت پارسا، مهرام تهران، نیروی زمینی، شورا و شهرداری قزوین، شهرداری بندرعباس و اکسون تهران برگزار می‌شود.

رعد پندافند هوایی سال گذشته از شهر دزفول در رقابتهای لیگ برتر بسکتبال مردان حضور یافت و با یک پیروزی در رده آخر جدول قرار گرفت و مقرر شد این تیم به شهرکرد منتقل شود.

در همین ابتدا باید اعلام کرد، یکی از مهمترین نیازهای این تیم برای حضور در لیگ برتر، داشتن حامی مالی است و چنانچه حامی مالی برای این تیم وجود داشته باشد، دوباره بسکتبال چهارمحال و بختیاری حریفان قدرتمند خود را زمین‌گیر خواهد کرد.

تماشاگران شهرکردی از همین ابتدا باید مد نظر داشته باشند که چون تیم در زمان نزدیک به مسابقات به شهرکرد منتقل شد، نباید در همین ابتدای فصل انتظار برد و پیروزی از تیم خود داشته باشند.

بسکتبال در شهرکرد یکی از رشته‌های پر طرفدار و پرشور است که در یک دهه اخیر با حرارت خاصی از روی سکوهای ورزشگاه تختی دنبال می‌شد و حدود یک دهه بود که این سکوها دیگر شور روزهای پنجشنبه‌ای را نداشت.

بسکتبال در چهارمحال و بختیاری از دهه ۷۰ وارد فاز حرفه‌ای‌تری شد و در این مقطع دانشجویان استان توانستند، جایگاه‌های مهمی در کشور در این رشته را به خود اختصاص دهند.

پس از آن در رده سنی نوجوانان، بسکتبال چهارمحال و بختیاری دچار یک تحول مهم شد و در انتهای سال‌های دهه ۷۰ نسل نوجوان بسکتبال ایران موفق به کسب عنوان سومی ایران شدند.

در رده سنی امید و آموزشگاه ها نیز به یکباره نام چهارمحال و بختیاری در آنها سالها بر سر زبان افتاد و موفقیت خوبی نصیب ورزش استان شد در حالی که در این دهه در رشته هندبال نیز این استان در ایران پرآوازه شده بود.

در دهه ۸۰ تیم بسکتبال چهارمحال و بختیاری با جوانانی جویای نام راه ترقی خود را طی کرد و در سالهای پایانی این دهه به عنوان پدیده لیگ بسکتبال ایران نام گرفت. 
در این دهه بازیکنانی چون «گرت جوزف»، «آندره پیت»، «جمال هانتر» ، «ویتا مارش»، «تونی مدیسن» ، «مایک جونز»، «جورج واشنگتن»، «کوین جانسون» و «وینست جونز» در برابر تماشاگران شهرکردی روزهای سختی را با تیمهای خود تجربه می‌کردند.

بسکتبال چهارمحال و بختیاری در دهه ۹۰ اگر چه به دلیل نبود حامی مالی از گردنه رقابت با بزرگان ایران کنار رفت و ولی با این حال از این تیم در رده های مختلف سنی ۸ بازیکنان به اردوهای تیم ملی دعوت شدند. 

با این حال در نهایت محمد جمشیدی، بهنام یخچالی و رسول مظفری امسال به همراه تیم ملی موفق به صعود به بازی های تابستانی المپیک ۲۰۲۰ شدند.

به گزارش ایرنا،  اکنون تیم بسکتبال پدافند رعد هوایی شهرکرد نیازمند حمایت تماشاگران خود برای بازگشت شور به سکوهای ورزشگاه تختی است.

دیدار تیم بسکتبال پدافند هوایی شهرکرد با مس کرمان به عنوان نخستین دیدار هفته نوزدهم ساعت 16 روز پنجشنبه نهم آبانماه در مجموعه ورزشی تختی مرکز استان برگزار

می‌شود.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.