الله‌کرم نصیری روز شنبه  در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی شهرکرد اظهار داشت:کمبود آب شرب و صنعتی در بخش صنعت این استان به معضل بزرگی تبدیل شده است که اگر برطرف نشود موجب بحران در این بخش تولیدی خواهد داشت.

وی، با اشاره به وجود یکهزار هکتار وسعت شهرک صنعتی سفید دشت بروجن با تخصیص  ۳ لیتر آب در ثانیه، تصریح کرد: این منطقه صنعتی با وجود فراهم شدن زیرساخت برق صنعتی با سرمایه‌گذاری افزون بر ۳۲۰ میلیارد ریال شرایط لازم برای استقبال از سرمایه‌گذاران را دارد و تنها باید مشکل کم‌آبی ان برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری  از آبرسانی سیار در تابستان امسال به شهرکهای صنعتی شهرکرد، سامان ۱و ۲ ، سفیددشت و فرادنبه خبر داد و گفت: برخی از واحدهای صنعتی در نواحی و شهرک های یادشده بدلیل کمبود آب شرب نیمه فعال شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آبرسانی و آماده کردن زیرساخت‌ها در بخش صنعت این استان که نرخ بیکاری بالا دارد، یک ضرورت انکارناپذیر است.

اردشیر نوریان افزود: معضل آب شرب  و صنعتی در این استان کمتر توسعه یافته، همت مسئولان و متولیان ستاد رفع موانع تولید را می‌طلبد این مساله با نگاه ملی و ادله کارشناسی و راه کار ملی حل شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه مساله احقاق حق آب در بخش‌های مختلف شرب، صنعتی و کشاورزی استان در این دوره زمان به صورت سیاسی برخورد می‌شود و این امر موجب تضعیف حق و حقوق مردم منطقه شده است.

نوریان، علت توسعه نیافتگی بخش صنعت در این استان را کمبود شدید آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان دانست و افزود: کمبود آب شرب در برخی از واحدهای صنعتی استان  جای تامل و تاسف دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از اصلی‌ترین گرفتاری‌های حوزه انتخابی شهرستان های شهرکرد، بن و سامان توقف طرح‌های ۳۳ گانه حاشیه زاینده رود از جمله طرحهای گردشگری است.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تصمیمات اخیر شورای عالی آب، امید است در این زمینه تجدید نظرهایی صورت بگیرد و مدیریت منابع قابل بهره‌برداری استان باید در اختیار چهارمحال و بختیاری قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه مشکلات تامین آب بخش صنعتی چهارمحال و بختیاری با بخش خصوصی بررسی و راهکارهای برای رفع مشکلات پیش رو اتخاذ شد.
چهارمحال و بختیاری دارای 21 شهرک و نواحی صنعتی با 14 هزار نفر و یک هزار و 200 واحد تولیدی است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.