مهرداد قطره سامانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای روز چهارشنبه  شدت بارش‌ها در شهرستان کوهرنگ شکل می‌گیرد و در سایر نقاط استان نیز بارش‌های پراکنده ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: از اواخر روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی جدید به استان بارش باران بسیاری از نقاط استان را فرا می‌گیرد و این روند تا روز دوشنبه بر شرایط جوی استان حاکم است.

قطره سامانی با بیان اینکه بارش‌های پاییزی تاکنون به طور میانگین ۳ میلیمتر بارش را برای استان به همراه داشته است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش در ایستگاه کوهرنگ با ۷ میلیمتر و کمترین بارش‌ها در ایستگاه اردل با ۱.۲ میلیمتر گزارش شده و شهرهای بروجن و لردگان از این بارش‌ها بی‌نصیب مانده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری دمای صبح روز چهارشنبه شهرکرد را ۲ سانتی‌گراد اعلام کرد و افزود: این دما شهرکرد را در ردیف خنک‌ترین مرکز استان‌ها قرار داده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری پس از یک دوره ۱۰ ساله خشکسالی، سال آبی ۹۸-۹۷ را با افزایش ۴۴ درصدی بارش‌ها پشت سر گذاشته است.

این استان سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.