چند سالی است که چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی اقلیمی است و بارش باران در این استان در فصل پاییز برای کشاورزان بسیار با اهمیت است.

اگر چه در بهار امسال بارشهای خوبی در چهارمحال و بختیاری رخ داد، اما این استان همچنان تشنه بارش است تا یک دهه خشکسالی آن با نم باران التیام یابد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: رگبار باران و وقوع رعد و برق تا اواسط هفته جاری بسیاری از مناطق استان را در بر می‌گیرد.

مهرداد قطره سامانی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین مدت، افزایش وزش باد که پیش‌بینی می‌شود سرعت آن تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت نیز برسد، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی را به همراه دارد.

قطره سامانی تصریح کرد: پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از آغاز بارش‌های موثر استان از نیمه اول آبان‌ماه است از همین رو توصیه می‌شود برای مقابله با هرگونه سیلاب و جاری شدن رواناب‌ها تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان و اصفهان را با چالش کم‌آبی مواجه می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.