به گزارش ایرنا، پویا محمودیان روز سه‌شنبه در حاشیه دیدار از بازارچه و تعدادی از کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: طرح تجاری‌سازی و برندسازی صنایع دستی از مهمترین راه‌های افزایش فروش تولیدات هنرمندان رشته‌های مختلف است.

وی افزود: افزایش ثبت شهرهای جهانی در حوزه صنایع دستی باعث معرفی بیشتر تولیدات ایرانی و حمایت از هنرمندان این عرصه خواهد شد.

محمودیان تصریح کرد: ایران هم‌اینک به لحاظ ثبت شهرها و روستاهای صنایع دستی رتبه نخست دنیا را دارد.

وی یادآور شد: به زودی شهرداران، هنرمندان و صنعت‌گران شهرهای جهانی ایران به صورت رایگان به چین و مالزی سفر می‌کنند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: این اقدام برای معرفی و بازاریابی تولیدان صنایع دستی ایران نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با اشاره به وجود ۳ بازارچه دائمی صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری گفت: این تعداد بازارچه دائمی بسیار کم و افزایش آن‌ها ضروری است.

محمودیان تاکید کرد: تنوع تولیدات صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در ۵۲ رشته مختلف زمینه لازم برای راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی و زنجیره‌ای صنایع دستی در این استان را فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، در این بازدیدها تعدادی از هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع دستی چهارمحال و بختیاری دیدگاه‌ها، نظرات، ‌پیشنهادات و انتقادات خود در حوزه صنایع دستی استان را ارائه کردند.

۲۸۹ میلیون دلار انواع صنایع دستی در یک سال گذشته به خارج از کشور صادر شد و اکنون بیش از دو میلیون نفر به صورت غیررسمی و ۴۵۰ هزار نفر به صورت رسمی در حوزه صنایع دستی ایران فعالیت دارند و صنایع دستی ایران در ۲۹۵ رشته تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.
۷۵ درصد حوزه صنایع دستی ایران در سه بخش تولید، آموزش و بازرگانی در اختیار بانوان قرار دارد.
 ایران به لحاظ تولید صنایع دستی سومین کشور دنیا و به سبب ثبت شهرها و روستاهای صنایع دستی نخستین کشور جهان است.
 ۷۳۶۲/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.