به گزارش روز دوشنبه ایرنا،  بیژن بهرامی افزود: در این طرح یکهزار و ۶۵۰ واحد صنفی بازرسی و برای ۲۴ متخلف پرونده تشکیل شد که بیشترین تخلفات در زمینه درج نشدن قیمت و گرانفروشی گزارش شده است.

به گفته وی، طرح نظارتی ویژه آغاز سال جدید تحصیلی مدارس به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و با هدف نظارت بر بازار نوشت‌افزار، کیف و کفش و سایر کالاهای مورد نیاز دانش‌آموزان تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد.
بهرامی افزود: این طرح در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و پیشگیری از بروز هرگونه تخلف توسط عوامل سودجو و فرصت‌ طلب اجرا می‌شود.
وی گفت:در این طرح نظارتی ۴۰ گروه بازرسی هرگونه تخلف مربوط به گرانفروشی، فروش اجباری نوشت‌افزار توسط کتابفروشی‌های توزیع کننده کتاب، صادرنشدن فاکتور و فروش نوشت‌افزار تقلبی و قاچاق و لباس فرم مدارس را شناسایی و رسیدگی می‌کنند.
معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف همچون گران‌فروشی و درج نکردن قیمت موارد را به سامانه تلفنی ۱۲۴ اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان اعلام کنند.

وی اظهار داشت: این طرح در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و لزوم پیشگیری از بروز هرگونه تخلف احتمالی توسط عوامل سودجو و فرصت‌طلب با همکاری و هماهنگی اداره کل تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و نیروی انتظامی اجرا شد.

بهرامی تصریح کرد: بررسی عملکرد واحدهای تامین کننده نوشت‌افزار، کنترل حراج‌ها، شناسایی مراکز بدون پروانه تولید، ممانعت از فروش اجباری اقلام نوشت افزار، نظارت بر رعایت درج قیمت مصرف کننده، رعایت درصد سود مجاز و جلوگیری از عرضه اقلام نوشت افزار تقلبی و قاچاق از جمله اقدام‌های ناظران و بازرسان در این طرح است.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری با ۹۴۷ هزارنفر جمعیت حدود ۲۰۶ هزار دانشآموز دارد.

۶۱۹۹/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.