مرضیه جلیل‌پور عصر شنبه در کمیته شورای راهبردی زنان و دفاع مقدس با تبریک هفته دولت و گرامیداشت خاطره شهیدان رجائی و باهنر، اظهار کرد: بانوان در قیام حضرت امام خمینی (ره) و همچنین ۸ سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی شانه به شانه مردان در زمینه های علم و صنعت تحصیل کردند و به دنبال فعالیت های مذهبی و اسلامی و حتی سیاسی از عفت و حیثیت خود محافظت کردند.

وی ادامه داد: همین بانوان شجاع در برابر سختی ها و مشکلات کشور ایستادگی کردند که نمونه بارز آنها را می‌توان در مادران، همسران و فرزندان شهدا مشاهده کرد که به واسطه همین مقاومت و  فداکاری هاست که امروزه توانستیم به آرامش و موفقیت دست یابیم.

جلیل‌پور با تاکید بر ثبت خاطره و انجام مصاحبه مطبوعاتی با زنان و جامعه ایثارگران تصریح کرد: با هدف معرفی نقش زنان استان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران ۸ سال دفاع مقدس باید برنامه‌ریزی های لازم انجام گیرد و در راستای ارائه آثار و مستندات این حوزه به موزه دفاع مقدس استان می طلبد تا نهادهای مربوطه در این خصوص همکاری کنند.
سرهنگ پاسدار منوچهر ذوالفقاری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست ضمن با اشاره به نقش پررنگ زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: در همین راستا باید بر انتشار ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت،ایثار،جهاد و شهادت کوشا باشیم.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوی اسلامی ایران با عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و تا ۶ مهرماه ادامه دارد.

چهارمحال و بختیاری در  ۸ سال دفاع مقدس بیش از دو هزار و ۴۴۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.