منصور غلامی روز سه شنبه در آیین جشن چهل سالگی دانشگاه شهرکرد افزود: در حالی که برخی عملکرد وزارت علوم را در تربیت نیروی انسانی مورد نقد قرار می‌دهند، باید گفت که وزارت علوم پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های خود را از نو آغاز کرد و ظرفیت‌هایی که طی این سال‌ها موجب رشد و بالندگی ایران شده است از نقطه صفر در وزارت علوم شکل گرفت.

وی ادامه داد: در دهه ۷۰ نیز با توسعه تحصیلات تکمیلی فرایند برای تولید علم در کشور فراهم شد به طوری که در اواخر دهه ۸۰ به یکی از کشورهای صاحب نام در حوزه علم و دانش در جهان معرفی شدیم.

غلامی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، توجه به علوم جدید و تمرکز بر تربیت نیروی انسانی توانمند و دانشمند را از مهمترین این دستاوردها برشمرد و گفت: ما به دنیا ثابت کردیم که ایران دارای فرزندان توانمندی است که می‌توانند حتی در شرایط سخت نیز قله‌های پیشرفت را فتح کنند.

وزیر علوم، دغدغه‌مندی دانشگاه در خصوص حل مسائل اجتماعی و اقتصادی کشور را از مهمترین سیاست‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: رویکرد حل مسائل کشور از دهه گذشته در دانشگاه‌ها شکل گرفت و این رویکرد در سال‌های اخیر تقویت شده است.

غلامی، شکل‌گیری تحریم‌ها علیه نظم اسلامی را یک فرصت برای کشور دانست و گفت: دانشمندان ما در این شرایط توانستند با تلاش خود در بسیاری از موارد نیازهای داخلی کشور را جوابگو باشند و ارتباط بین اقتصاد و دانشگاه در این فضا پررنگ‌تر شد.

وی ادامه داد: در شرایط تحریم قراردادهای بزرگی بین دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلف کشور بسته شد و در هفته پژوهش سال گذشته برای رفع ۱۱ مساله در کشور قرارداد منعقد شد.

غلامی به ظرفیت‌های دانشگاه شهرکرد نیز اشاره کرد و گفت: از زحمات روسای قبلی و فعلی و همه افرادی که در رشد و بالندگی این دانشگاه تلاش کردند قدردانی می‌کنم و امید می رود روند رو به رشد این دانشگاه شتاب بیشتری بگیرد.

به گزارش ایرنا، در جشن چهل سالگی دانشگاه شهرکرد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ، سفرای کشورهای افغانستان، عراق و روسای ادوار این دانشگاه نیز حضور داشتند.

هم اینک ۷ هزار دانشجو در ۱۹۰ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و حرفه ای با بهره مندی از حضور ۳۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شهرکرد تحصیل می‌کنند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.