استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است نظارت‌ بر کیفیت نان تشدید شود، اگر نانوایی‌ها بر قیمت نان صحبت دارند باید کمیته‌ای کارشناسی تشکیل شود تا برآوردها صورت گیرد، اگر قیمت نان عادلانه و برابر با استان‌های همجوار یا در سطح کشو است، قیمت نان تغییر نمی‌کند، بنابراین لازم است بر کیفیت نان نظارت‌ها افزایش یابد تا منجر به نارضایتی مردم نشود.
به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – اقبال عباسی 22 مردادماه در کارگروه تنظیم بازار استان، در خصوص شکر در استان، اظهار کرد: سهمیه سرانه استان نسبت به سهمیه سرانه کشوری کم نیست و متعادل است که  مقداری اختلاف نظر در توزیع آن در بخش‌های شیرینی پزی‌ها، پولک و نبات، زنبورداران و مصرف خانگی وجود دارد.
وی افزود: برخی بخش‌ها حواله شکر را گرفته ولی از انبار خارج نشده و توزیع نکردند، که این امر موجب می‌شود در آن صنف کمبود احساس شود، همچنین این امر موجب کمبود عرضه، بالا بودن تقاضا و در نهایت منجر به گرانی می‌شود.
عباسی با اشاره به اینکه باید دقت کافی بر تهیه، توزیع و نظارت کالا صورت گیرد تا مشکلی ایجاد نشود،  تاکید کرد: هر صنفی حداکثر یک هفته زمان دارد به محض صدور حواله، شکر را از انبار تخلیه کند، همچنین برخی حواله‌ها در خصوص شکر زیاد صادر شده بود، بنابراین اگر ظرف یک هفته صنف مربوطه حواله شکر را دریافت کرد و جنس را از انبار خارج نکرد باید صنف را تغییر داده و در اختیار صنف دیگری قرار دهند تا در بازار تزریق شود، همچنین مقرر شد تعداد عوامل توزیع افزایش یابد تا حواله گیرنده امکان تهیه پول را برای کالا داشته باشد.
استاندار در خصوص مرغ، تصریح کرد: تفاوت قیمت مرغ در کشور و استانی زیاد نبوده ولی مصرف استان بالاست که طبق دستور جهاد کشاورزی موظف شد در صورت کمبود، مقداری مرغ منجمد و حتی مرغ زنده در بازار تزریق کند،  تا عرضه زیاد و تقاضا جبران و قیمت‌ مرغ از قیمت کشوری بالاتر نرود.
وی بیان کرد: با رعایت اسناد بالادستی روند توزیع مرغ در استان ادامه یابد در صورت کمبود و احتمال افزایش قیمت مرغ منجمد در بازار تزریق شود.
عباسی با اشاره به اینکه 41 هزار و ‭541‬ حلقه لاستیک وارد و 60 درصد ظرفیت استان توزیع  شده است، ادامه داد: از این تعداد 32 هزار و ‭472‬ حلقه توسط پایانه و 9 هزار و ‭500‬ حلقه را شهرداری ها قرار است برای مصرف درون شهری توزیع کنند، بخشی از لاستیک توزیع شده و حدود یک هزار حلقه لاستیک مانده بنابراین مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری به منظور راه‌اندازی هر چه سریع‌تر سامانه  موظف شد تا از وزارت کشور این موضوع را پیگیری کند تا توزیع صورت گیرد.
وی در خصوص کیفیت و قیمت نان در استان، خاطرنشان کرد: گلایه‌مندی‌هایی از برخی نانوایی‌های استان وجود دارد که بیان می‌شود، نانوایی‌ها بنا را بر فروش نان کنجدی قرار دادند.
عباسی گفت: برخی از افرادی که نان معمولی می‌خواهند ناچار به دادن پول بیشتر می‌شوند که لازم است نظارت‌ها در این زمینه تشدید شود، اگر نانوایی‌ها بر قیمت نان صحبت دارند باید کمیته‌ای کارشناسی تشکیل شود تا برآوردها صورت گیرد، اگر قیمت نان عادلانه و برابر با استان‌های همجوار یا در سطح کشو است، قیمت نان تغییر نمی‌کند، بنابراین لازم است بر کیفیت نان نظارت‌ها افزایش یابد تا منجر به نارضایتی مردم نشود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.