خدیجه ربیعی فرادنبه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار  افزود : یکی از مطالبات مردم شهرستان بروجن به ویژه جوانان این شهرستان فعال شدن دانشکده های فنی و مهندسی  و منابع طبیعی بود که با پیگیری های که انجام دادم و با همکاری و حمایت اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری ، رئیس دانشگاه شهرکرد و فرماندار بروجن این دانشکده از مهرماه امسال در یک رشته تحصیلی دانشجو پذیرش خواهد کرد.

وی یادآور شد: در سال ۹۴ موافقت اصولی دانشکده های فنی و مهندسی و منابع طبیعی بروجن لغو شده بود که این مساله تضییع واقعی بیت المال بود و اگر تلاش نمی شد این موافقت اصولی بازگردد ، هزینه های صرف شده با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد این دانشکده از بین می رفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت :از این رو به منظور جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال و احقاق مطالبه بحق مردم شهرستان بروجن، تلاش های وافر صورت گرفت  که با عنایت وزیر علوم و ریزانی با معاونان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با دعوت از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جهت  حمایت از این دانشکده ، این موافقت اصولی احیا شد.

ربیعی ، احیای موافقت اصولی دانشکده های فنی و مهندسی  و منابع طبیعی بروجن را یک نوید برای جامعه دانشگاهی چهارمحال و بختیاری دانست و گفت : برای اینکه زودتر ساختمان این دانشکده ها به اتمام برسد ۱۰۰ میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت : از این میزان اعتبار علاوه بر کمک های اعتباری استانداری چهارمحال و بختیاری و وزارت علوم ، حدود ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در اختیار نماینده شهرستان بروجن به این دانشکده ها اختصاص داده شد و اکنون پیمانکار شناسایی شده است و در مرحله تجهیز کارگاه برای اتمام ساختمان این دانشکده است.

ربیعی با اشاره به نخبه پرور بودن شهرستان بروجن یادآور شد: توسعه آموزش عالی و تحقیقات و فناوری در بروجن یکی از ضروریات این شهرستان است  پیگیری ها انجام شد تا قبل موافقت وزارت علوم برای ایجاد یک رشته تحصیلی تا پیش از تکمیل این دانشکدهها برای بروجن اخذ شود.

نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت : خوشبختانه با تلاش های مکرر رشته تحصیلی مهندسی مواد و متالوژی با کد 30459  برای مهرماه ۹۸ در دانشکده های فنی و مهندسی و منابع طبیعی بروجن به تعداد ۲۵نفر دانشجو  پذیرش خواهد داشت که یک اتفاق خوبی برای این شهرستان خواهد بود.

ربیعی گفت : چون ساختمان این دانشکده ها هنوز تکمیل نشده است و در صورت تکمیل نشدن تا مهرماه ، از دانشگاه پیام نور واحد بروجن درخواست شده است برای استفاده این دانشجویان از فضای دانشگاه همکاری لازم را داشته باشد.

وی یادآور شد: وزارت علوم علاوه بر رشته مهندسی مواد و متالوژی با رشته مهندسی پلیمر ، مهندسی شیمی و نساجی و صنایع و  رشته صنایع چوب و مبلمان دانشکده فنی و مهندسی بروجن موافقت کرده است ولی چون هنوز ساختمان آن آماده نشده است به محض آماده شدن ساختمان دانشکده دانشجو پذیرش خواهد شد.

ربیعی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار شهید ایرنا، رسالت خبرنگاران را در امر اطلاع رسانی خطیر عنوان کرد و گفت : خبرنگاران  تجسم امانت ، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وجدان بیدار جامعه جهانی و تصویرگر زمان خویشند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه‌ای، مدیون تلاش‌های بی وقفه آن‌ها است.

به گزارش ایرنا، شهرستان بروجن یکی از شهرستان های صنعتی چهارمحال و بختیاری است که در ۶۰ کیلومتری مرکز استان است.

۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.