به گزارش ایرنا، مرتضی اکبری شامگاه سه شنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: بانک قر الحسنه مهر ایران در قالب سه تفاهم نامه با بنیاد مسکن، کمیته امداد و بنیاد برکت طرح های اشتغالزایی و محرومیت زدایی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: در همین راستا مقرر شده تا بنیاد مسکن 600 میلیارد ریال و بانک قرض الحسنه مهر ایران 120 میلیارد ریال برای مقاوم سازی 22 هزار واحد مسکونی روستایی، تسهیلات اختصاص دهند.
اکبری تصریح کرد: همچنین در قالب تفاهم نامه با بنیاد برکت مقرر شده تا 12 هزار شغل در 10 استان کشور برای مردم مناطق روستایی ایجاد شود.
بگفته وی، مشارکت این بانک در بهبود معیشت و ایجاد اشتغال برای افراد نیازمند نیز در قالب تفاهم نامه ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) اجرایی می شود.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به دیگر خدمات این بانک، اظهار داشت: سال گذشته یک میلیون و 230 هزار فقره وام قرض الحسنه با اعتباری بالغ بر 13 هزار میلیارد تومان به متقاضیان اعطا شد.
اکبری افزود: این میزان تسهیلات پرداختی در مقایسه با سال 96 از رشد 70 درصدی برخوردار است.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با ابراز رضایت از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران در این استان اظهار افزود: در حالی که حدود 4 درصد اعتبارات موجود در نزد بانک ها، در اختیار این بانک است اما 24 هزار پرونده در 19 شعبه فعال در استان تشکیل شده که این آمار نشان از تلاش و کار بسیار پرسنل و مسئولان این بانک دارد.
اقبال عباسی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری از استانهای کمتربرخوردار کشور به شمار می رود که نیازمند به اجرای بیش از پیش طرح های محرومیت زدایی است.
وی تصریح کرد: رنج و محرومیت تاریخی در کنار مشکلاتی نظیر یک دهه خشکسالی سبب شده تا فرایند توسعه یافتگی در این استان با کندی انجام گیرد و این موضوع می طلبد با مشارکت همه نهادها خدمات رسانی به مردم بیشتر شد.
به گزارش ایرنا، بانک قرض الحسنه مهر ایران تنها بانک کشور است که تسهیلات آن بصورت 100 درصد قرض الحسنه در اختیار مردم قرار داده می شود.
این بانک هم اینک 530 شعبه فعال در کشور دارد.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.