عباس موسایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح وضعیت کنونی کشور اظهار داشت: نباید بدون تحلیل وضعیت خاص حاکم بر روند سیاست بین الملل همه آنچه بر کشور می گذرد را ناشی از ناکارآمدی رئیس جمهوری و دولت ارزیابی کرد.
وی، روی کارآمدن ترامپ و رویکرد قلدرمابانه و قانون ستیزانه اش را اتفاقی خاص در عرصه بین الملل ارزیابی کرد و گفت: نمی توان بدون لحاظ وضعیت جدید در عرصه بین الملل، حکم به ناکارآمدی دولت دکتر روحانی داد کما اینکه در این شرایط بیشتر می توان به اهمیت کار رئیس جمهوری و وزیرامور خارجه در سیاست خارجی پی برد.
موسایی تصریح کرد: اگر برجام نبود امروز مثلث ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان راحت تر می توانستند جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند .
این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص رابطه اصلاح طلبان و دولت تدبیر و امید اظهار کرد: اصلاح طلبان از این جهت که می خواهند صدای مطالبات ملت باشند، نمی توانند از گلایه های مردم به دولت چشم پوشی کنند و از همه برنامه ها و عملکرد دولت دفاع کنند.
موسایی ادامه داد: این در حالی است که سطوح میانی و پایینی اصلاحات به تبع راهبران جریان اصلاحات با درک شرایط مختلف، ضمن گلایه از دولت همچنان معتقدند که حمایت از روحانی در انتخابات گذشته کاری درست و منطبق بر منافع و مصالح ملی بود و ضمن نقد به برخی از رویکردها و سیاست های دولت، همچنان باید از رئیس جمهوری و دولت دفاع کرد.
وی، برخی حملات به دولت از سوی افراطیون جناح مقابل را ناشی از سیاسی کاری و عدم تحلیل مبتنی بر منافع ملی و مصالح عمومی ارزیابی کرد و افزود: افراطیون دچار دو خطای تحلیلی هستند، اولا با فرار رو به جلو بر میراثی که برای دولت روحانی گذاشتند و امروزکشور تاوان آن سیاست ها را پس می دهد، عامدانه چشم پوشی می کنند، ثانیا مختصات خاص حاکم بر وضعیت جدید را درک نمی کنند.
عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان چهارمحال و بختیاری، راه حل عبور از این وضعیت را درک درست سطوح مختلف تصمیم گیر از موقعیت کنونی دانست و اظهار داشت: با درک درست از مختصات سیاست در وضعیت کنونی و اجتماعی مبتنی بر سیاست و خط مشی منافع ملی محور و انسجام و اتحاد داخلی، عبور از این شرایط و گذار به وضعیت بهتر بسیار ممکن و محتمل است.
موسایی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود وضعیت کشور، خاطرنشان کرد: شواهد موجود حاکی از آن است که در سطح تصمیم گیران حاکمیتی، درک مشترکی از وضعیت کنونی شکل گرفته است و با میدان داری وزارت امور خارجه و حمایت دیگر ارکان نظام، می توان مثلث شوم عبری، عربی و غربی را شکست.
وی افزود: اصلاح طلبان در این وضعیت با وجود همه انتقادات ریز و درشتی که دارند، هرگز از حمایت از سیاست های مبتنی بر منافع مردم کوتاه نمی آیند و معتقدند که دولت حداقل در سیاست خارجی در مسیر تامین منافع و مصالح ملی حرکت کرده است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.