سید محمد موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در این کارگاه های آموزشی ، بیش از 10 هزار و 320 نفر از افراد در شرف ازدواج شرکت کردند.
وی، از ارائه مشاوره فردی به 167 زوج در شرف ازدواج در سال گذشته خبر داد و گفت: کاهش طلاق، افزایش اطلاعات و آگاهی زوجین قبل از ازدواج نسبت به زندگی مشترک، یادگیری مهارتهای ارتباطی و آموزش مهارتهای اساسی زندگی از اهداف این طرح در استان است.
موسوی اظهار داشت: این طرح برای ارائه اطلاعات و افزایش دانسته های زوجین، توصیه به صبوری برای افزایش تجربه بین زوجین برگزار می شود.
به گفته وی، این طرح با همکاری دانشگاه شهرکرد، امور بانوان و خانواده استاندار ، بهزیستی ، دانشگاه علوم پزشکی، اداره ورزش و جوانان در استان از سال 93 تاکنون در حال اجراست.
دبیر شورای حقوق شهروندی استان چهارمحال و بختیاری، از ارائه مشاوره اجباری به زوجین در شرف طلاق به منظور کاهش آمار طلاق خبر داد و گفت: در سال گذشته با ارائه این مشاوره به افرادی که به مرحله طلاق رسیدند از یکهزار و 800 زوج حدود 30 درصد به صلح وسازش منجر شده است.
وی، از فعالیت 20 مرکز مشاوره به منظور پیشگیری از طلاق در استان خبر داد و گفت: ارائه مشاوره بعد از صلح و سازش از دیگر گام های این طرح است که تا 2 سال پس از صلح و سازش زوجین، هر 3 ماه یکبار از خدمات مشاوره ای بهره مند می شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان و بیش از 947هزار نفر جمعیت است.
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.