به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با فروکش کردن بارش ها در چهارمحال و بختیاری، بحران سیل نیز در این استان برطرف شد.
بگفته وی، خوشبختانه موج اول و دوم بارش ها در چهارمحال و بختیاری، هیچ گونه تلفات جانی نداشت اما باعث تخریب و خسارات زیادی به بخش های دامی، اماکن مسکونی و تاسیسات زیربنایی استان شده است.
وی تصریح کرد: در موج اول و دوم بارش ها برخی از زیرساخت های استان شامل جاده ها و پل ها، مزارع کشاورزی، باغات، مزارع شیلات و پرورش ماهی و خانه های شهری و روستایی دچار آسیب دیدگی شد.
عباسی با اشاره به اختصاص 500 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت به صورت علی الحساب به این استان یادآور شد: دولت بخشی از خسارت های وارده به چهارمحال و بختیاری را پرداخت می کند.
وی گفت: میزان خسارت در موج نخست بارش ها به این استان بیش از 4 هزار میلیارد ریال برآورد شد اما خسارت های موج دوم بارش ها در دست بررسی است.
مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری نیز از بازگشایی تمامی راه های بسته شده در سیلاب های اخیر در سطح استان خبر داد.
ستار فرهادی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: مسیر جاده لبد در شهرستان کوهرنگ نیز که بر اثر بارش برف بسته شده بود، دوشنبه شب بازگشایی شد.
بگفته وی، در موج اول و دوم سیلاب ها بیش از 400 خانوار در شهرستان های استان از مناطق حادثه خیز به سمت مناطق امن هدایت و اسکان اضطراری شدند.
وی تصریح کرد: در موج دوم بارش ها بیش از 400 اقلام کمکی در بین خانوارها سیلزده توزیع شد.
بگفته فرهادی بازگشایی جاده ارتباطی دهستان موگویی با مرکز شهرستان کوهرنگ نیز که از فصل زمستان بسته شده است ، پس از بهبو شرایط جوی آغاز می شود.
فرهادی، خسارت های اولیه ناشی از بارش های اخیر در این استان را حدود 6 هزار میلیارد ریال برآورد کرد و گفت:
خسارت های نهایی پس از دریافت گزارش از سوی فرمانداران جمع بندی و اعلام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، موج اول بارش ها در چهارمحال و بختیاری از روز ششم و موج دوم از یازدهم فروردین در استان آغاز شد و باعث خسارت های زیادی به بخش های کشاورزی، اماکن مسکونی و نیز تاسیسات استان شد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران و معاول اول رئیس جمهوری در زمان وقوع سیلاب در تماس با استاندار چهارمحال و بختیاری، پیگیر مساله مدیریت بحران در این استان بودند.
میزان بارش ها در موج اول و دوم بارش ها در کوهرنگ بیش از 300 میلیمتر بود که به اندازه یک فصل بارشی است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.