به گزارش ایرنا، سید محمد موسوی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این طرح به منظور حمایت از 5 قشر از جمله زندانیان اصلاح و آزاد شده از زندان، همسران و خانواده زندانیانی که منبع درآمد ندارند، زنان بدسرپرست و بی سرپرست، معتادانی که یکسال از درمان آنها گذشته باشد، افرادی که به دلیل ناهنجاری اقتصادی تحت تعقیب باشند، اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح در شورای پیشگیری از وقوع جرم و همچنین کارگروه اشتغال استان تصویب شده است، اظهار داشت: در این طرح گروه های همتا با تشکیل یک شرکت تعاونی با 20 نفر عضو می تواند از تسهیلات اشتغالزا بهره مند شوند.
موسوی افزود: در این طرح با راه اندازی شرکت تعاونی ، زمینه آموزش این افراد از جمله آموزش های فنی و حرفه ای و حمایت های اقتصادی و بازاریابی برای این طرح ها به راحتی انجام می شود.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به این افراد به صورت تک نفری قابلیت راه اندازی یک شغل را ندارند و این افراد با دریافت تسهیلات بدهکار نیز می شدند، افزود: با تشکیل شرکت تعاونی و دریافت تسهیلات زمینه اشتغال این افراد در قالب گروه های همتا فراهم می شود.
وی گفت : 80 درصد بازگشت به سمت آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد از سوی افرادی که این آسیب های را کنار گذاشتند، به دلیل مشکلات اقتصادی و نداشتن اشتغال است که با اجرای این طرح زمینه بازگشت به اعتیاد و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند.
دبیر شورای حفظ حقوق شهروندی چهارمحال وبختیاری ، از اجرای طرح سبک زندگی ایرانی اسلامی با تصویب در شورای فرهنگ عمومی در استان خبر داد و گفت : این طرح با همکاری مربیان و مجریان طرح ، هیات های مذهبی، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون و معتمدان محلی اجرا می شود.
وی گفت : در این طرح مربیانی برای ارائه سبک زندگی اسلامی و ایرانی آموزش داده شدند، که به آموزش جوامع محلی و اقشار مختلف بپردازند.
موسوی از تشکیل مجمع معتمدان و فرهیختگان و خیران فرهنگی و اجتماعی در استان خبر داد و گفت: این طرح برای نخستین بار در استان اجرایی می شود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال وبختیاری افزود: در این طرح در هر روستا و شهر 60 نفر به عنوان معتمد شناسایی شده، که برای رفع مشکلات مختلف در مناطق مختلف فعالیت کنند.
وی در ادامه از اجرای طرح مقابله با کودک آزاری در استان خبر داد و گفت : برای اجرای این طرح مربیان و مدیران 200 مهدکودک در استان حقوق کودک، پزشکی قانونی و روان شناسی کودک را آموزش دیدند تا در صورت مشاهده کودک آزاری بتوانند این مشکل را شناسایی کنند.
معاون دادگستری استان گفت: برای اجرای شدن این طرح قضات ویژه در خصوص کودک آزاری و در یگان های انتظامی نیز مامور تخصصی مسایل کودک آزاری و برخورد با این موضوع پیش بینی شده است.
موسوی در ادامه با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده ها به دادگستری استان اشاره کرد و افزود: فعالیت مووسسه های داوری از سال 93 در استان آغاز شد و تاکنون 20مووسسه داوری در استان تشکیل شده است.
موسوی با بیان اینکه این مووسسات یک نهاد مدنی است که باعث کاهش ورود پرونده به دادگستری ها می شود، افزود: در این مووسسه طرفین دعوا یک نفر را به عنوان داور برای رسیدگی به پرونده خود انتخاب می کنند.
وی گفت: مووسسات داوری باعت حذف تشریفات قضائی و سرعت بخشیدن به پیشبرد برنامه های دادگستری و کاهش ورودی پرونده به دادگستری ها می شود.
موسوی گفت: نامحدود بودن امکان داوری، در دسترس بودن داوران نسبت به مراجع قضایی و معرفی داوران از محاسن این مووسسات است.
وی اظهار داشت: تاکنون در این مووسسات 2 هزار پرونده رسیدگی شده است که 30 درصد پرونده های این مووسسات منجر به صلح و سازش شده و تنها 20 درصد پرونده های این مووسسات به دادگستری ارجاع داده می شود.
موسوی افزود : در حوزه ساماندهی منظم و منسجم داوری در مووسسات داوری کشور استان رتبه برتر را کسب کرده است.
وی در ادامه به اجرای طرح دیده بان پیشگیری همزمان با سراسر کشور در استان اشاره کرد وگفت: این استان رتبه دوم را در این حوزه کسب کرده است.
معاون دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: در این طرح هر شهروند می تواند به صورت افتخاری در زمینه آسیب و مشکلات مختلف با تهیه فیلم و عکس به صورت مستند در سامانه سجام به آدرس اینترنتی sajam.adliran.ir مراجعه و به عنوان سفیر فرهنگی مشکلات را بیان کند.
وی گفت: پس از بیان مشکل در این سامانه و ارزیابی و کارشناسی اولیه مشکل به وزارتخانه و اداره مربوطه برای رسیدگی به مشکل ارسال می شود.
وی گفت: تاکنون در استان یکهزار نفر در قالب 70 هسته عضو این سامانه شدند، که استان رتبه دوم را کسب کرده است.
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.