به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز یکشنبه در نشست شورای مشورتی استان به میزبانی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ظرفیت های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، بوم گردی و صنایع دستی استان، عملیاتی شدن سند بالادستی طرح جامع گردشگری استان را نیازمند عزم ملی دانست.
وی با اعلام آمادگی نسبت به تخصیص اعتبارات استانی به طرح جامع گردشگری استان از معاونان سازمان میراث فرهنگی و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست در تامین اعتبارات لازم برای اجرای این طرح کارشناسی شده و جامع همکاری کنند.
عباسی تصریح کرد: معرفی جاذبه های استان در سایت الکترونیک سازمان گردشگری جهت جذب گردشگر و سرمایه گذار و توجه به رویکرد پروژه محور در توسعه گردشگری استان از دیگر اموری است که باید نسبت به آن بیش از پیش اهتمام ورزید.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تصویب طرح گردشگری 'دیمه' در نشست شورای عالی معماری و شهرسازی افزود: زیبنده نظام نیست که یک طرح توسعه محور 11 سال بین بخش های مختلف تصمیم گیر معطل بماند.
به گزارش ایرنا، در نشست شورای توسعه استان با پیشنهاد استاندار کمیته مشترکی با حضور کارشناسان تشکیل شد تا نسبت به طرح و ارائه طرح جامع گردشگری استان به معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی هماهنگی لازم انجام گیرد.
چهار سال از زمان تصویب طرح جامع توسعه گردشگری چهارمحال و بختیاری در شورای برنامه ریزی و توسعه این استان می گذرد.
براساس اهداف ترسیم شده در سند جامع گردشگری استان مقرر شده تا سال 1404 در بعد کمی 220 هزار گردشگر داخلی و 42 هزار گردشگر بین المللی جذب شود و در بعد کیفی نیز در راستای توسعه اشتغال و تقویت منابع انسانی و آموزش اهداف اقدامات گسترده ای انجام گیرد.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.