نجفعلی حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص عملکرد 40 ساله این نهاد در استان اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) از نخستین نهادهای انقلابی از همان ابتدا با حمایت از افراد و خانواده‌های نیازمند، حفظ کرامت و عزت نفس آنها را در سرلوحه خود قرار داده است.
وی، اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان را از مهمترین برنامه های این نهاد اعلام کرد و گفت: در همین راستا تاکنون 28 هزار و 238 وام اشتغال و خودکفایی به مددجویان اعطا شده که منجر به خودکفایی بیش از 8 هزار نفر شده است.
حیدری، تامین مسکن مقاوم و ایمن برای مددجویان را از دیگر سیاست‌های کمیته امداد دانست و افزود: تاکنون 6 هزار و 451 واحد مسکونی برای مددجویان خریداری و احداث شده است.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین 34 هزار و 132واحد مسکونی تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن شده است.
حیدری همچنین از اهدای بیش از 30 هزار جهیزیه آماده به نوعروسان تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: بیش از 14 هزار عروس و داماد نیز کمک موردی برای تامین هزینه‌های ازدواج خود از این نهاد دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به اجرای طرح همسفره در راستای تامین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر 6 سال که سرپرستان آنها توانایی مالی کافی را ندارند، تصریح کرد: در استان از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بیش از 17 هزار کودک ماهانه سبد غذایی دریافت کرده‌اند.
به گفته قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، بیش از 133 هزار یتیم استان از حمایت خیران در استان بهره مند هستند و بیش از 9 هزار کودک محسنین در استان شناسایی شده است.
به گزارش ایرنا، 6 درصد جمعیت و 11 درصد از مجموع خانوارهای چهارمحال و بختیاری زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.