سید حمید کریمی شامگاه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: این تعداد مدرک پس از حرفه آموزی به زندانیان از سوی اداره کل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری صادر شد.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 670 میلیون ریال از سوی خیران برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد زندان مرکزی شهرکرد جمع آوری شد.
کریمی تصریح کرد: امنیت خانواده زندانیان و حمایت از آنان از مهمترین نیازهای جامعه بوده که هم اینک انجمن حمایت از خانواده زندانیان با 400 خانوار زیرپوشش در این راستا فعالیت مطلوبی دارند اما با مشکلات مالی و کمبودهای اعتباری مواجه است.
وی یادآور شد: اصلاح و تربیت، استعدادیابی، ورزش صبحگاهی و سوادآموزی تا سن 45 سالگی برای زندانیان بیسواد و یا کم سواد از مهمترین برنامه های زندان مرکزی شهرکرد است.
رئیس زندان مرکزی شهرکرد اظهار داشت: حرفه آموزی در رشته های مختلف مربوط به احکام، عقاید، نهج البلاغه، رشته های صنایع دستی، فنی و حرفه ای و شاهنامه خوانی از مهمترین برنامه های جنبی در این زندان است.
وی گفت: هم اینک 35 زندانی در زندان مرکزی شهرکرد بین یک تا 17 جزء از قرآن کریم را حفظ هستند.
کریمی تاکید کرد: زندانیان براساس سن، شخصیت و نوع جرم ارتکابی تقسیم بندی و در بندهای جداگانه نگهداری می شوند.
رئیس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: مجموعه مدیریت شهری برای محوطه سازی هواخوری زندان شهرکرد و تامین برخی تجهیزات فرهنگی و ورزشی در این زندان کمک خواهد کرد.
حیدر علیپور دهکردی تصریح کرد: شناسایی خیران به منظور کمک به زندانیان جریام غیرعمد و خانواده های آنان می تواند در ارتقای امنیت و فرهنگسازی برای جلوگیری از تکرار برخی جرایم موثر باشد.
وی افزود: ارتقای کیفی آموزش های فنی و حرفه ای و صنایع دستی به زندانیان در افزایش بازارپسندی تولیدات و رونق اقتصادی آَنان تاثیر مستقیم دارد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: تقویت نگاه اصلاح و تربیت به زندانیان می تواند در کاهش جرم و پایین آمدن میزان آسیب های اجتماعی موثر باشد.
فرهاد رئیسی دهکردی تاکید کرد: توجه به وضعیت اشتغالزایی افراد آزاد شده از زندان و حمایت از افراد اصلاح شده در این حوزه ضرورت دارد.
وی یادآور شد: در این صورت میزان ورودی به زندان و همچنین وقوع انواع جرم و بزهکاری در جامعه کاهش خواهد یافت.
رئیسی دهکردی تصریح کرد: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد برای تقویت زیرساخت های مرتبط با امو فرهنگی، ورزشی، هنری و مذهبی در زندان مرکزی این شهر کمک می کند.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.