آیت حسنی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اطلاعات به دست آمده و استقرار نیروهای حفاظتی به صورت نامحسوس در دهستان 'ارمند' یک خودرو ایسوزو حامل 5 تن چوب جنگلی قاچاق کشف شد.
وی با بیان اینکه این خودرو توسط 4 خودروی سبک دیگر اسکورت می شد، گفت: راننده این خودرو به صورت حرفه ای و سازمانی اقدام به قاچاق چوب می نمود.
حسنی اظهار داشت: حین انجام عملیات تعقیب، خودروهای اسکورت اقدام به کندن پلاک ها و راه بندان با سنگ های بزرگ برای ماموران یگان حفاظت کردند که در مرحله آخر نیز قاچاقچیان برای فرار از دست ماموران یگان حفاظت اقدام به ایجاد دیوار حایل در جاده به وسیله خودروهای بدون پلاک نمودند که این اقدام نیز با تلاش ماموران حفاظتی بی نتیجه ماند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لردگان گفت: در این عملیات که از ساعت 2 شب گذشته آغاز و تا 4 بامداد ادامه داشت، قاچاقچیان چوب دستگیر شدند.
حسنی افزود: برخی افراد به دلیل ناآگاهی در خصوص قوانین حمل چوب، درختان باغی را قطع و بدون اخذ مجوز اقدام به حمل این درختان به مناطق دیگر برای فروش می کنند.
وی افزود: در صورت مشاهده تخلف طبق ماده 48 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع حمل چوب بدون مجوز متوقف خواهد شد.
به گزارش ایرنا، قطع و حمل درختان جنگلی بدون پروانه حمل، جرم است و خودروهای حامل چوب که فاقد مجوز حمل باشند، توقیف می شود.
جنگل های زاگرس طی سال های اخیر با عوامل تخریب روبه روست و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل های زاگرس از عوامل اصلی و تشدید کننده تخریب این منابع به شمار می‏‎رود.
از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار آن معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، از این میزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.
51 درصد جنگل های بلوط استان چهارمحال وبختیاری در شهرستان لردگان قرار دارد.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.