به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز یکشنبه در جشن روز پرستار در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار افزود: نامگذاری روز ولادت حضرت زینب بعنوان روز پرستار ، یک نامگذاری شایسته و بجایی بوده است که نشان از عظمت و کار ارزشمند این قشر دارد.
وی با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در جاودانه ماندن حماسه کربلا، تصریح کرد: اگر دفاع از حق و حقیقت و تبیین حماسه کربلا از سوی این بانوی بزرگوار اسلام نبود امروز اثری از کربلا در اذهان مردم باقی نمی ماند.
نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ نیز در این آیین با اشاره به شاخص های توسعه یافتگی جوامع، سلامت را از مهمترین این شاخص ها برشمرد و گفت: بی شک پرستاران در این حوزه نقش بسیار مهمی برعهده دارند.
علی کاظمی باباحیدری افزود: نظام جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته ، خدمات مطلوبی در حوزه بهداشت و درمان به مردم ارائه کرده است.
وی همچنین به خدمات وزارت بهداشت در مناطق محروم استان اشاره کرد و افزود: انتظار می رود در ادامه اجرای طرح تحول سلامت نقایص موجود برطرف شود تا شاهد اثرگذاری بیش از پیش این طرح باشیم.
کاظمی با تاکید بر پرداخت به موقع مطالبات پرستاران، تصریح کرد: بیمه سلامت تمام بدهی خود به دانشگاه را پرداخت کرده و انتطار می رود دانشگاه مطالبات پرستاران را زودتر پرداخت کند.
نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: تفکیک شبکه بهداشت شهرستان کوهرنگ از بیمارستان این منطقه نیز از دیگر مطالباتی است که امید می رود مدنظر مسئولان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 3 هزار کادر پرستاری است.
این استان دارای 2 دانشکده پرستاری درشهرهای شهرکرد و بروجن است که هم اینک 350 دانشجو در این مراکز آموزشی مشغول تحصیل هستند.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.