به گزارش ایرنا، تورهای بین المللی دوچرخه سواری برای هر کشوری که میزبان آن است، اهمیت دارد چه اینکه هنوز سالهاست برخی از کشورها نتوانسته اند مجوز برگزاری تورهای دوچرخه سواری را کسب کنند.
برخی از کشورها نیز که پس از سالها به دنبال برگزاری تورهای دوچرخه سواری بوده اند، در شرایطی میزبان شده اند که دوچرخه سواران تراز جهانی در آن حضور نداشته اند.
به طور خاص در بخش جاده ای 3 'گرند تورها ' تور دو فرانس، جیرو دیتالیا و تور دوچرخه‌سواری ووئلتا اسپانیا از حساب همه تورهای دوچرخه سواری جداست و هیچ کشوری نمی تواند از نظر کیفیت برگزاری مسابقات با این 3 تور برای میزبانی رقابت کند.
برخی از کارشناسان حتی معتقدند که این 3 گرند تور از بازی های المپیک نیز باری رکابزن ها مهمتر است و قهرمانی در این 3 تور بالاترین سطح آمادگی را دارد.
اما در بخش مسابقات دوچرخه سواری کوهستان به صورت ویژه تاکنون کشور خاصی به عنوان میزبان درجه یک مطرح نشده است و کشورهای میزبان نتوانسته اند به اندازه مسابقات UCI نام خود را پرآوازه کنند.
با این اوصاف قرار است مسابقات بین المللی دوچرخه سواری سال 2019 به میزبانی چهارمحال و بختیاری در بروجن برگزار شود.
این مسابقات به دلیل اینکه شرکت کننده خارجی برای ایران ارزآوری دارند و چهارمحال و بختیاری را به جهان معرفی می کنند، از اهمیت بالایی برای این استان کمتر شناخته شده برخوردار است.
حدود دو دهه پیش که مسابقات کشتی بین المللی نوجوانان در شهرکرد برگزار شد، هنوز نام این استان برای برخی از کشتی گیرانی که در آن زمان نوجوان بودند و سالها بعد کشتی گیران ملی پوش کشورهای خود شدن خاطره انگیز است.
حالا مسابقات دوچرخه سواری می تواند به عنوان یکی دیگر از مسابقات بین المللی به میزبانی چهارمحال و بختیاری باشد که سالهاست کمبود این رقابت ها در استان احساس می شد.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران می گوید: برگزاری مسابقات بین المللی برای این فدراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است.
خسرو قمری در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا در شهرکرد افزود :
نخستین بار چهارمحال و بختیاری سال آینده میزبان مسابقات بین المللی دوچرخه سواری کوهستان است و این مسابقات برای استان بسیار مهم است.
رئیس هیات دوچرخه‌ سواری چهارمحال و بختیاری نیز از برگزاری مسابقات بین‌المللی کلاس 2 جهانی کوهستان در این استان خبر داد.
علیرضا احمدی افزود: اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری (UCI) با برگزاری مسابقات بین‌المللی دوچرخه‌سواری کوهستان کلاس 2 جهانی در ایران موافقت کرده است و استان چهارمحال و بختیاری میزبانی این تورنمنت را برعهده خواهد داشت.
وی افزود: در این رقابت‌ها امتیاز المپیک نیز در آن توزیع می‌شود و قرار است در دو رشته برگزار شود، که یک رشته در سطح کلاس 3 جهانی و یک رشته نیز در سطح کلاس 2 خواهد بود.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال وبختیاری نیز گفت: شرایط لازم در این استان برای میزبان مسابقات بین المللی دوچرخه سواری کوهستان فراهم است.
حمید کریمی با اشاره به میزبان مسابقات بین المللی دوچرخه سواری کوهستان اظهار داشت: اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری با برگزاری مسابقات بین‌المللی دوچرخه‌سواری کوهستان کلاس 2 جهانی در ایران موافقت کرده است.
وی افزود:این رقابت‌ها در اردیبهشت‌ماه 98 برگزار می‌شود و تاکنون حضور رکابزنانی از ایران، عمان، بحرین، ترکیه و اسلواکی قطعی شده است و پیش‌بینی می‌ شود 8 تیم خارجی و 2 تیم ایرانی در آن شرکت کنند.
به گزارش ایرنا، دوچرخه‌سواری کوهستان از رشته‌های ورزش دوچرخه‌سواری است که در جاده‌های کوهستانی و زمین‌های ناهموار انجام می‌شود و با رشته‌هایی همانند کراس کانتری، کراس کانتری ماراتن، دانهیل، فور کراس، پریدن از خاک، مسابقات تعقیبی برگزار می‌شود.
چنانچه این مسابقات پخش مستقیم تلویزیونی شود، با توجه به تیم های تراز اول بین المللی حاضر در این رقابتها، این فرصت مطلوبی برای واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری در راستای حمایت از ورزش استان را فراهم خواهد آورد و به شناخت بین المللی این واحدها نیز کمک خواهد کرد.
بروجن در 60کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و دو تالاب بین المللی چغاخور و گندمان در این شهرستان است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.