سید نعیم امامی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ، میزان درآمد سالانه بخش معادن در گذشته را 7 میلیارد و 500 میلیون ریال دانست و افزود: این میزان در دولت دوازدهم به بیش از 12 میلیارد ریال رسیده است.
وی، افزایش تعداد معادن، میزان تولید و رونق صادرات سنگ مرمریت تزئینی طی 2 سال گذشته را از عوامل اصلی افزایش درآمد دولت دانست.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از بهره برداری 5 معدن جدید با سرمایه گذاری 55 میلیارد ریال در سال جاری خبر داد و گفت: با فعال شدن این تعداد معدن جدید زمینه اشتغال برای 43 نفر فراهم شده است.
وی، با اشاره تکمیل عملیات اکتشاف ماهواره ای معادن فلزی و غیرفلزی این استان در وسعت حدود 10 هزار کیلومتر مربع در دولت دوازدهم تصریح کرد: 9 اندیس معدنی جدید نیز در سطح استان شناسایی و ثبت شده است.
امامی تاکید کرد: طرح های اکتشافی این استان تا سال 92 بدون اعتبار بود که در دولت یازدهم و دوازدهم با تخصیص اعتبار، سالانه 10 میلیارد ریال این اعتبارات افزایش یافته است.
امامی ،تعداد معادن موجود این استان را 182 معدن دانست که بگفته وی از این تعداد103معدن فعال اینک است.
وی تصریح کرد : تعداد 12 شیت نقشه زمین شناسی منطقه شمال استان تهیه و مطالعات شناسایی مناطق مستعد معدنی در' پهنه بردشاه ' و مطالعات شناسایی مناطق مستعد معدنی پهنه کوهرنگ هم از جمله طرح های اجرایی با سازمان زمین شناسی کشور در چهارمحال و بختیاری در سال جاری است.
به گفته وی، سنگ لاشه، سنگ نما، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز، سنگ های تزیینی و مواد اولیه سیمان از معادن فعال این استان استخراج می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: به طور میانگین سالانه حدود 5 میلیون تن مواد معدنی از معادن فعال استان استخراج می شود.
به گزارش ایرنا، 182 معدن با 671 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان فعال است که برای حدود یکهزار و600 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.