به گزارش ایرنا، سعید مولوی روز پنجشنبه در همایش هنر به روایت انقلاب اسلامی که در حسینیه اعظم شهرکرد برگزار شد، افزود: دشمنان نظام اسلامی از آنجاکه همواره درصدد آسیب زدن به انقلاب هستند با توسل به راه های مختلف از جمله نفوذ فرهنگی درصدد آسیب زدن به کشور هستند.
وی با بهره گیری از آیات قرآن کریم، تخریب رهبر جامعه و ایجاد فاصله بین امت و رهبر را از مهمترین راه های نفوذ فرهنگی دشمن عنوان کرد و گفت: دشمن برای اینکه امت را به رهبر بدبین کند، به مردم القا می کند که بیشتر از رهبر خود می فهمند.
مولوی ادامه داد: تجمل گرایی و رواج آن در جامعه را از دیگر راه های نفوذ فرهنگی دشمن است که تنها به فروپاشی جامعه منجر می شود بلکه از ابزارهای تخریب اقتصاد جامعه اسلامی نیز به شمار می رود.
این استاد دانشگاه همچنین گفت: حاکمان جامعه از پایین ترین سمت مدیریت تا عالی ترین مقام به حکم شرع و عقل باید مراقب اطرافیان خود باشند که ابراز نفوذ دشمن نشوند.
وی، علاقه به گذشته و تقابل با ارزش های دین، القای نامناسب معارف دین، تبلیغ دین شخصی و وارونه جلوه دادن ارزش های دین را از دیگر راه های نفوذ فرهنگی دشمن برشمرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش با اشاره به رشد شاخص های فرهنگی هنری استان در آستانه چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ کانون تبلیغی در استان وجود نداشت اما اکنون 117 کانون فعال وجود دارد.
جواد کارگران ادامه داد: قبل از انقلاب یک نشریه در استان فعال بود اما اینک تعداد نشریات محلی استان به 95 نشریه رسیده است.
وی همچنین از فعال شدن 422 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان خبر داد و گفت: قبل از انقلاب هیچ کانونی در استان فعال نبود.
به گزارش ایرنا، این همایش به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد و در پایان این برنامه از تعدادی از هنرمندان این استان تجلیل شد.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.