به گزارش ایرنا، اردشیر نوریان روز پنجشنبه در نشست با معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد:بارها کارشناسان اعلام کرده اند که چهارمحال و بختیاری با دو هزار متر ارتفاع بهترین نقطه برای تمرینات هوازی ورزشکاران است که بر این اساس قرار بود مرکز استان محل اردوبام تیم های ملی شود.
وی تصریح کرد: طرح اردوبام چهارمحال و بختیاری به تصویب رسیده است ، اما هنوز به صورت کامل اجرایی نشده است و این استان نیازمند حمایت وزارت ورزش و جوانان برای اجرایی شدن این طرح است.
به گفته وی، چهارمحال و بختیاری با یکصد کیلومتر فاصله با دو مرکز پر جمعیت کشور یعنی خوزستان و اصفهان، می تواند بخش کلانی از برنامه های ورزشی ملی دو استان را پوشش دهد.
وی تصریح کرد: کمبود سرانه ورزشی زیبنده مرکز استان نیست و انتظار است، طرحهای عمرانی ورزشی در مرکز استان بهره برداری شوند.
نوریان یادآور شد: برخی از روستاهای استان با وجود 3تا 4 هزار نفر جمعیت امکانات ورزشی ندارند و این برای جوانان مطلوب نیست.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی مهاجرت ورزشکاران نخبه و مدال آور استان را یکی از مشکلات بخش ورزش دانست و گفت: به دلیل نبود حامی مالی بخشی از ورزشکاران این استان به سمت استانهای دیگر می روند در حالی که اگر هیات های ورزشی چهارمحال و بختیاری از نظر مالی و اعتبار تامین شوند، زمینه نگهداشت ورزشکاران در این استان وجود خواهد داشت.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست سرانه ورزشی استان برای هر ورزشکار را 23سانتیمتر مربع اعلام کرد.
حمید کریمی افزود: این سرانه در بخش از شهرستان ها از جمله لردگان مطلوب نیست و حتی در کوهرنگ این سرانه 13سانتیمتر مربع است.
به گفته وی، این استان ورزشگاه 12هزار نفری ندارد و خوابگاه ورزشکاران یک دهه است چشم انتظار اعتبارات لازم است.
به گزارش ایرنا، در این نشست معاون وزیر ورزش و جوانان و استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص تامین اعتبار برای طرحهای نیمه تمام عمرانی بخش ورزش استان رایزنی کردند.
به گزارش ایرنا، طرح هتل خوابگاه ورزشکاران از سال 83 در شهرکرد آغاز شد و به دلیل کمبود اعتبار این طرح هنوز بهره برداری نرسیده است.
مجموعه ورزشی المپیک شهرکرد نیز نزدیک به 15سال ساخته شده است اما به دلیل جانمایی نامناسب ،کمتر مورد استقبال ورزشکاران و خانواده ها قرار می گیرد.
در سفر دو روزه معاون وزیر ورزش و جوانان، یکصد خانه ورزش روستایی و طرحهای عمرانی بهره برداری می شود.
چهارمحال و بختیاری نزدیک به 40 هزار ورزشکار بیمه شده دارد که در بازی های آسیایی 2018 اندونزی از این استان 12 ورزشکار و مربی حضور داشتند.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.