به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مجتبی کلباسی روز سه شنبه در چهارمین اجلاس نماز شهرستان شهرکرد افزود: قرآن، نماز ریاکارانه را از بی نمازی بدتر و آن را بسیار نکوهیده می داند.
وی ادامه داد: افرادی که نماز را از روی ریاکاری و تظاهر اقامه می کنند به جامعه آسیب می زنند.
کلباسی، نماز را عامل هدایت و تکامل جامعه دینی دانست و گفت: سازنده ترین اعمال از سوی قرآن، دعوت به این واجب الهی عنوان شده و باید در جامعه دینی خود نسبت به آن حساسیت و جدیت لازم را داشته باشیم.
مدیر مرکز تخصصی مهدویت کشور با اشاره به راهکارهای دعوت مردم به اقامه نماز واقعی تصریح کرد: برای دعوت و تشویق مردم باید در ابتدا نماز و هویت واقعی آن تبیین شود، سپس با ایجاد جذابیت های لازم زمینه را برای مقید ساختن مردم به اقامه نماز فراهم کرد.
کلباسی هزینه کردن برای نماز را سرمایه گذاری دانست و افزود: هرچقدر برای تبلیغ و تبیین اهمیت نماز در جامعه هزینه شود، نتایج و دستاوردهایی چند برابر آن نصیب افراد می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این آئین بر تبلیغ بیش از پیش اقامه نماز در استان تاکید کرد و گفت: تمام ادارات و نهادها، مطبوعات و اصحاب قلم با هم افزایی و وحدت لازم در این خصوص بیش از پیش گام بردارند.
جعفر مردانی افزود: نبود مهارت های لازم در بین خانواده ها و آموزش و پرورش در خصوص دعوت به نماز، مانع از گسترش این فریضه دینی در بین جوانان و نوجوانان می شود و باید در این خصوص بیشتر کوشید.
وی تصریح کرد: اگر کسی نماز را بخوبی بشناسد بی شک نسبت به اقامه آن مقید می شود و آثار و برکات آن شامل خود فرد و جامعه می شود.
فرماندار شهرستان شهرکرد نیز در این اجلاسیه با اشاره به اهمیت نماز در دین اسلام، آن را عامل اصلاح جامعه و مصون سازی آن نسبت به آسیب ها و تهدیدات دانست.
عبدالعلی ارژنگ افزود: در کنار برگزاری این اجلاسیه، نشست های تخصصی نماز در مناطق مختلف شهرستان و دوره های تخصصی در مراکز علمی و دانشگاهی برگزار می شود و در خصوص تبلیغات میدانی، ساماندهی فعالان حوزه نماز و تعمیر و تجهیز نمازخانه های ادارات اقداماتی انجام می گیرد.
به گزارش ایرنا، در پایان این اجلاسیه از فعالان حوزه اقامه نماز شهرستان شهرکرد تجلیل شد.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.