به گزارش ایرنا، طهمورث الیاسی بختیاری روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اجرا و بهره برداری از طرح های بزرگ در این استان نیازمند همکاری بخش خصوصی است.
وی افزود: کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی به تامین حداقل 2 برابر منابع اعتباری دولتی از سوی بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیاز دارد.
الیاسی بختیاری همچنین در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی بر چگونگی تعیین تکلیف پروژه های بزرگ استان تصریح کرد: دولت و مسئولان این استان برای اجرایی شدن طرح های بزرگی مانند پتروشیمی بروجن، آزادراه لردگان – ایذه و راه آهن سراسری اصفهان – شهرکرد – اهواز به دنبال تامین منابع مورد نیاز با همکاری بخش خصوصی هستند.
وی یادآور شد: البته دولت برای تامین اعتبار بخشی از این پروژه ها کمک و اقدام خواهد کرد اما مشارکت بخش خصوصی در آن ضرورت دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمار بالای زاد و ولد همزمان با دهه 60 و بالا رفتن میانگین استان در مقایسه با کشور اظهار داشت: نرخ بیکاری کشور و استان تا سال 1399 کاهش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در بهار امسال 22.8 درصد اعلام شد که با 4 درصد اختلاف با کرمانشاه این استان همچنان رتبه نخست بیکاری کشور را دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: احداث آزادراه لردگان – ایذه با هدف کاهش ترافیک، کم شدن تلفات ناشی از تصادفات جاده ای و ارتقای ایمنی و حمل و نقل عمومی در حال پیگیری است.
الیاسی بختیاری تاکید کرد: در نشست مشترکی بین استانداران چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان در خصوص چگونگی ملی شدن راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز و صدور مجوز ماده 23 آن بحث و تبادل نظر شد.
وی افزود: راه آهن حسن آباد اصفهان – سفیددشت – شهرکرد نیز با 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل در حال انجام است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شرکت پتروشیمی بروجن نیاز به تامین خوراک از گچساران دارد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری 2 هزار و 190 طرح نیمه تمام در نقاط مختلف استان وجود دارد و زمان مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری این طرح ها در صورت تخصیص اعتبار و همت مسئولان مرتبط 2 تا 2.5 سال است.
تکمیل طرح های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و واگذاری برخی پروژه های دولتی به بخش خصوصی واجد شرایط جزو مهمترین برنامه های مسئولان چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.