به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نکونام چهارشنبه شب در شورای اقامه نماز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: کمبودهای موجود در آموزش و پرورش برای اقامه نماز ، با ایجاد نهضت اقامه نماز در مدارس استان رفع می شود.
وی افزود: اقامه نماز در مدارس می تواند جوانان را در مسیر صحیح و درست زندگی قرار دهد و
اقامه نماز در مدارس به عنوان یک اصل است و هیچ چیزی نباید مانع این مهم شود.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد هر هفته با حضور در یکی از مدرسه های شهرکرد و امامان جمعه مراکز شهرستان های 9 گانه استان در یکی از مدرسه های مرکز شهرستان نماز به به صورت جماعت اقامه می کنند.
وی یادآور شد: ظرفیت دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری در اقامه نماز جماعت به بالاترین میزان ممکن برسد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: در این راستا دستگاه های اجرایی برتر تشویق و به مسئولان ادارات سهل انگار در این حوزه تذکر داده شود.
وی گفت: ریشه یابی علت و چرایی کاستی و کوتاهی احتمالی نماز جماعت در برخی دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری انجام شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی استان نسبت به برپایی باشکوه نمازهای جماعت مسئولیت بیشتری داشته باشند.
اقبال عباسی تاکید کرد: اختصاص بخشی از اعتبارات فرهنگی دستگاه های اجرایی برای هزینه در امور مرتبط با گسترش فرهنگ نماز جزو اولویت های مسئولان چهارمحال و بختیاری است.
حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نماز جماعت در 169 نقطه تجمع جمعیتی برگزار می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: یکهزار و 372 امام جماعت روحانی و فرهنگی در مدارس استان اقامه نماز انجام می دهند.
بهروز امیدی تاکید کرد: از این تعداد 387 امام جماعت روحانی و 985 امام جماعت فرهنگی نماز را در مدارس اقامه می کنند.
وی یادآور شد: از مجموع 387 امام جماعت روحانی 235 آقا و 152 خانم هستند و همچنین از بین 985 ائمه جماعت فرهنگی 428 آقا و 557 خانم نماز را در مدارس اقامه می کنند.
به گزارش ایرنا، بیش از دو هزار و 400 مدرسه با 190هزار دانش آموز و حدود 16هزار فرهنگی در چهارمحال و بختیاری فعال است.
2097/7362
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.