به گزارش ایرنا، دوومیدانی کاران چهارمحال و بختیاری در سالهای گذشته در لیگ قهرمانی دوومیدانی این همواره بر روی سکو بودند اما امسال این لیگ بدون دوندگان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
رکوردهای که امسال در لیگ قهرمانی ایران زده شد سالها پیش دوندگان چهارمحال و بختیاری آن را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده بودند.
حالا لیگ دوومیدانی اگر چه عرصه ای برای حضور جوانان شده است ولی نبود ورزشکاران چهارمحال و بختیاری علامت سوالی پیش روی فدراسیون گذاشته است.
در چهارمحال و بختیاری سجاد و امیر مرادی، برادران صمیمی و محمد ارزنده از اصلی ترین ارکان لیگ برتر بودند که این ورزشکاران امسال در لیگ حضور نداشتند.
امیر مرادی در بازی های آسیایی 2018 جارکاتای اندونزی مدال گرفت و یکی از مهمترین امیدهای لیگ دوومیدانی ایران می توانست باشد.

***فدراسیون دوومیدانی:ملی پوشان به لیگ نیامدند.
سخنگوی سازمان تیم های ملی دو ومیدانی می گوید: ملی پوشان این رشته به ویژه ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی 2018 جاکارتا با شرکت نکردن در رقابت های قهرمانی لیگ باشگاه های کشور کم لطفی کردند.
تیمور غیاثی در گفت و گو با ایرنا افزود: ملی پوشان با شرکت در این رقابت ها انگیزه نوجوانان و جوانانی که به این رشته می پردازند را چند برابر می کنند از این رو باید گفت همه چیز جوایز نقدی نیست؟
سخنگوی سازمان تیم های ملی دوومیدانی با بیان این که رشته ورزشی دوومیدانی با شرکت قهرمانان در لیگ باشگاه ها دربین نوجوانان و جوانان فراگیر تر از قبل نیز خواهد شد، افزود: به طور حتم علاقه مندان به رشته دو ومیدانی برای تماشای قدرت نمایی قهرمانان و ملی پوشان به ورزشگاه آمده و از آن لذت می برند اما با شرکت نکردن ملی پوشان هواداران مایوس شده و دیگر به ورزشگاه نخواهند آمد.

*** قرارداد تیمهای باشگاهی پایین است
مربی سابق تیم ملی دوومیدانی ایران یکی از علل شرکت نکردن ورزشکاران چهارمحال و بختیاری در لیگ را نداشتن تیم عنوان می کند.
داریوش صمیمی شلمزاری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نبود حامی مالی قوی (اسپانسر) باعث شده است این استان نتواند در لیگ برتر نماینده داشته باشد.
به گفته وی، قرارداد تیم های باشگاهی با دوومیدانی کاران نیز پایین است و ممکن است یکی از علت های شرکت نکردن ورزشکاران ملی پوش در لیگ دستمزد پایین نسبت به سایر رشته ها باشد.
وی گفت: در حالی قهرمان پرتاب دیسک رکورد 50متر را در لیگ ثبت کرده است که این رکورد را پرتابگران استان در تمرینات به راحتی می زنند.

*** بانوان ورزشکار چهارمحال و بختیاری در لیگ درخشیدند
رئیس هیات دوومیدانی چهارمحال و بختیاری می گوید: در لیگ امسال دو ورزشکار زن این استان در لیگ حضور داشتند.
داریوش صمیمی افزود: صبا عظیمی در پرتاب نیزه با تیم سپاهان و زهرا حکمی در پرتاب دیسک در لیگ شرکت کردند و نتایج درخشانی نیز کسب کردند.
به گزارش ایرنا، مرحله نخست مسابقات دو و میدانی قهرمانی باشگاه های کشور برگزار شد و در این هفته در بخش بانوان دانشگاه آزاد اسلامی با 246 امتیاز و آسان پرداخت با 181 امتیاز
و در بخش مردان نیز آسان پرداخت، استقلال و نفت تهران در رده های نخست ایستادند.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.